Äta middag och ligga på soffan

Åh, den här veckan har gått så fort! Helt plötsligt var det fredag, jag hann knappt längta. Veckan kan sammanfattas som en fin vecka. Mycket träningsglädje och fin mat för kroppen. Jag har varit litet trött några dagar, men det känns mest troligt som sviter av mycket jobbande snarare än andra aspekter. Trött i huvudet, pigg i kroppen. Ja så känns det.

Jag har två träningspass kvar att avverka. Favoriterna ska sägas; lördagsträning med gänget i crossfit-riggen och benpasset. Det tåls att se hur stadiga mina spinningben är på söndag. Den däriga träningsvärken har varit påtaglig idag och jag har traskat omkring med stumma och ömma ben idag. Att sitta på huk har inte varit att tänka på. Om jag längtar till nästa spinningpass? Jajamän.

20140228-194613.jpg

Ikväll vilar jag mig i form med delikat middag och soffhäng. Det är nog något av det bästa med fredagar; att laga något smaskigt att fylla magen med och bara ta det lugnt på soffan. I veckorna tillbringar jag inte särskilt mycket tid på soffan, men på helgen är denen riktig bästis. Att jag vilar mig i form är för att jag ska på festligheter i morgon och fira en bästa vän som fyllt 30 år. Det ska bli jätteroligt! Och jag är ju inte alls van vid sena nätter och därför känns det som att en lugn kväll är på sin lilla plats. Men roligt att träffa vänner, skratta med hjärtat och gå ut och dansa, det ska det minsann bli.

 

Kommentera

