Chiapudding med hallon och granatäpple

20140228-121037.jpg
Chiapudding är en suverän frukost. Det är riktigt gott, smidigt att göra och innehåller en massa schyssta grejer för kroppen. Jag älskart helt enkelt! Den här varianten innehåller kokoksmjölk och ägg för att göra puddingen något mer mättande. Även chiafrön har högt proteininnehåll upplever jag att jag blir hungrig fort när jag enbart gör den på chiafrön och mandelmjölk. Därför jag har fett- och proteinpimpat den lite.

DU BEHÖVER:

1,5 dl kokosmjölk
2 msk chiafrön
1 ägg
några frysta hallon
granatäpplekärnor1 tsk vaniljpulver
1 tsk kanel

Blanda samman kokosmjölk, chiafrön, ägg tillsammans med vaniljpulver och kanel. Rör om ganska länge så att du känner att det blir motstånd i massan. Häll sedan ner hälften av smeten i ett glas/en skål och i med hallon. Häll därefter på resterande smet och toppa med granatäpplekärnor. Ställ i kylskåp ett par timmar, gärna över natt. Väldigt smidigt att plocka fram till frukost eller direkt efter morgonträningen.

Kommentera

