Dagens intention: att gilla dagen

Efter en fartfylld helg känns det skönt med måndag igen. Min morgon inleddes med det ljumna citronvattnet, en stunds yoga och intentionen: att gilla dagen. Måndag är nämligen den dag i veckan när jag har flest lektioner och det känns alltid lite som en rivstart efter helgen. Därför vill jag ha intentionen att inte bara ta mig igenom dagen utan också att gilla den. Det blir liksom roligare så!

20140303-125041.jpg20140303-125139.jpg

Jag tränade aldrig igår utan gav mig själv en hel dag med vila och återhämtning. Och det var precis vad jag behövde! Att lyssna på kroppen är viktigt och även om min hjärna helst såg att vi gick till gymmet och rev av ett sjuhelsikes benpass hade kroppen inte varit med på noterna. Det hade bara blivit en sådant där pass när jag gått till gymmet och försök träna med den rätta känslan för att jag så gärna önskat mig det, men istället fått gå hem med känslan av att misslyckas. Det är ju väldans onödigt tycker jag. Jag lever ett aktivt liv de flesta dagar. Jag går inte på fest eller dricker vin varje helg. Därför finns det ingen anledning för mig att pressa mig själv en dag av många dagar när kroppen inte vill. För mig handlar också mars månad och #bravalnyavanor om att våga ta det lugnt. Vi försöker starta dagen med ett lugnt syfte, men för mig handlar det också om att behålla lugnet under dagen. Och igår övade jag verkligen på att ta det lugnt utan att bli rastlös eller att drabbas av dåligt samvete. Igår mådde jag bra av att ligga på soffan, färga håret, äta tacomiddag och bara ta det lugnt hela dagen. Idag har jag ny energi och ser fram emot en ny, härlig vecka!

One thought on “Dagens intention: att gilla dagen

  1. Hej Cilla!
    Jag är i gång med bravalnyavanor-projektet och det är riktigt kul! Jag funderar bara på om det finns någon anledning till att det heter just ”grön drink”. Ska man hellre prioritera gröna frukter och grönsaker framför bär och frukt med färg?
    Ha det fint!
    Kram Annie

Kommentera

