Dagens mindset: idag är jag tacksam för dig.

Igår kväll kändes det inte särskilt svårt att bestämma mig för det mindset jag ville tillämpa idag. Tisdag är ju, som ni vet, den dag när jag reflekterar något mer kring vad jag är tacksam för i livet. Någon kan tycka att det är onödigt och tramsigt, men för mig är det precis tvärtom. Ibland skenar livet på i en väldig fart och det är inte ovanligt att man missar de små sakerna som är livet. Att uppskatta och uppmärksamma de små ljusglimtarna gör mig lyckligare. Mer tillfreds med min tillvaro. Det leder också till att jag inte ideligen längtar bort och får för mig att livet enbart är stora upplevelser och händelser. Tar jag mig då inte tid att reflektera över mig själv och mitt liv blir det lätt litet gnälligt och det är just det jag vill motverka med tacksamhetstisdagen.

Förutom att uppmärksamma tacksamhet kan man också minska på gnälligheten i tillvaron genom att bestämma en tid när man får gnälla. Jag gör det ibland, en timme eller så tillsammans med en vän eller min mamma. Sedan får det vara bra. En gnälltimme då och då kan vara på sin plats, få ur skiten ur systemet och därefter går man vidare. Hittar lösningar på problem, ser möjligheter – inte hinder. Jag vill då rakt inte att mina dagar ska bestå av gnällorgier.

Nå väl. Idag känns det givetvis väsentligt att uppmärksamma och ge tacksamhet åt utmaningen #bravalnyavanor. Jag känner tacksamhet till alla er som deltar. Det är verkligen så härligt att ta del av tips, idéer och tankar inför allt det som ryms i den här utmaningen. Jag känner tacksamhet för det gäng som utgör utmanargruppen och jag känner givetvis stor tacksamhet och glädje för Vevve som gjorde verklighet av en idé hon fick i huvudet. Så tack och tacksamhet till alla er som på ett eller annat sätt är en del av #bravalnyavanor.

Kommentera

