Chiapudding med blåbär #bravalnyavanor

20140307-092943.jpg

Just nu känner jag mig väldigt kreativ och tillbringar mer än gärna tid i köket. Tack #bravalnyavanor för nyfunnen inspiration. Med just inspiration från Tanja pimpade jag idag min chiapudding med blåbär. Tanjas recept hittar du här. Jag fick också inspiration från Jeanna och hennes granolamüsli igår. Jag svängde ihop en granola innan jag somnade igår och den passar så där alldeles jätteperfekt som toppning till chiapuddingen. Jag tog vad jag hade hemma och gjorde om receptet något, men det blev väldigt gott. Receptet kommer i morgon.

För att göra två portioner chiapudding med blåbär behöver du:
4 msk chiapudding
1 dl kokosmjölk
1 dl mandelmjölk
2 ägg
1 msk kakaonibs
en stor näve blåbär
1 tsk vaniljpulver

Mixa samman blåbär, kokosmjölk, mandelmjölk, ägg och kakaonibs i mixer/matberedare. Häll sedan över i en skål och blanda ihop med chiafrön. Rör om en bra stund för att massan ska bli lite tjockare. Häll sedan över i två glas, och lägg gärna på några granatäpplekärnor på toppen. Ställ i kylskåp över natt. Voila!

20140307-093011.jpg 20140307-093002.jpg

3 thoughts on “Chiapudding med blåbär #bravalnyavanor

  1. Hej Cilla!
    Jag har dragit in min pojkvän i #bravalnyavanor-projektet 🙂 Han är alltid öppen för förslag och vill gärna att jag gör en grön drink till honom också när jag ändå håller på att göra en drink till mig. Men varje gång så slutar det med att han häller i socker i sitt glas för att han tycker att drinkarna jag gör är för beska eller sura. (Själv har jag inga problem med att dricka dem). Har du några tips på vad man kan ha för frukter/grönsaker/annat i drinken som ger den en lite mer sötare smak (har mest använt banan nu, men vill själv inte ha för mycket banan i för jag tycker inte om när den smaken tar överhand).
    Kram Annie

  2. Ping: Tajtsens kokosgranola utan dadlar | En träningsblogg och lite till

Kommentera

