Kraftansträngning i crossfitriggen och mumsig grön drink

Idag krävdes det sannerligen en kraftansträngning för att ta sig igenom lördagspasset. Yeez! Jag hade inte ställt klockan den här morgonen, utan tänkte att jag skulle låta kroppen bestämma om det fick bli träning eller inte. Jag kände mig nämligen trött och mör i kroppen igår. Fast jag vaknade efter ganska exakt åtta timmars sömn och kände mig sugen på att träna. Och det är jag glad att jag gjorde! För det var så där ljuvligt jobbigt som jag bara älskar. Ingela, som håller i passet, kommer inte att kunna leda oss ett par lördagar och gav oss i dag ett upplägg att köra när hon inte är med. Istället för att springa (som vila) mellan övningarna fick vi istället bestämma övningar att lägga in. Och det blev lite så att vi alla ville bidra med roligheter och glömde liksom bort att några varv runt riggen är skönt som vila och därför lades det in en väldans massa övningar; burpees och mountainclimbers och utfall och skidhopp och balansövningar och det tog på energin. My God vad jag fick kämpa på sista varvet. Fast det var väldigt roligt och jag älskar, älskar energin vi har i gruppen. Peppen är grym!

Efter träningen satt det fint med frukost och ny energi i kroppen. Dagens frukost bestod av en grön drink och kokosmjölksyoghurt toppad med loppfrön och granola. Satt som en smäck! Den här gröna drinken är den som har blivit bäst den här veckan. Jag delar med mig av receptet nedan:

20140308-111410.jpg 20140308-111405.jpg

GRÖN DRINK:
1 kiwi
1 näve mango
½ fryst banan
1 näve spenat
½ avokado
granatäpplekärnor
1 tsk vaniljpulver
ca 5 dl vatten

Mixa samman i mixer/matberedare. Njut!

Jag fick ut två portioner av ingredienserna. Vill du inte göra två portioner samtidigt minskar du något på innehållet. Eller så ställer du in den ena portioner i kylskåpet och tar fram till lunch.

One thought on “Kraftansträngning i crossfitriggen och mumsig grön drink

  1. Ping: Fyra mejerifria frukostar | En träningsblogg och lite till

Kommentera

