Känn efter hur det känns när du känner dig stark

Hej du vackra människa!

Jag älskar måndagar! Och den här måndagen är så vacker att jag får ont i hjärtat. Det är en vårfin dag; soligt, ljust och alldeles underbart. Jag vaknade tidigt, av mig själv, drack citronvatten och provade en ny sekvens på Yogobe: Happy Heart med Johanna Andersson. Jag kände igen en del från mitt favoritpass Global Yoga Chakra och det kändes väldigt tryggt. Den här veckan har jag som målsättning att ge mig själv någon sekvens från Yogobe dagligen. Det finns så himla mycket att välja på där och många nya pass har tillkommit. Det är dags att skaffa sig några nya favoriter.

Många ogillar måndagar. Man är trött efter helgen, vill gärna stanna i sängen. Min kärlek för måndagar har fått växa fram, det har sannerligen inte varit en dag jag brukade tycka om. Söndagsångest, måndagsångest, tröttertisdag. Numera ser jag litet annorlunda på det.  Därför tycker jag att vi idag lägger fokus på att måndag innebär nya möjligheter. Ta den här dagen till att välja saker du blir glad för. Lyssna inåt. Ge dig själv kärlek. Le om du pratar i telefon, det kommer att smitta av sig på den du pratar med. Blicka framåt, hela dagen. Kom ihåg att du inte kan ändra på det som har varit men du kan skapa din framtid. Känn inåt och känn efter var du hittar din energi. Känn efter hur det känns när du känner dig stark, på insidan och på utsidan. Bestäm dig för att göra ditt bästa för din egen skull, inte för att bevisa något för någon annan. Sänk garden. Våga göra annorlunda. Skratta med hjärtat. Ge kärlek andra kärlek, älska. Och ha en riktigt, riktigt fin måndag.

20140306-211637.jpg

One thought on “Känn efter hur det känns när du känner dig stark

Kommentera

