Tacksamhetstisdag: att vara morgonpigg

Hej kära ni.

Idag ringde klockan ovanligt tidigt. Närmare bestämt 04.28. Det är en timme tidigare än vanligt, och det kändes faktiskt ganska tufft att slå upp ögonen och kliva ur sängen. Men jag gjorde det. Jag behövde få morgonträningen gjord tidigare idag för att jag helt enkelt börjar tidigare idag, och eftersom jag har mycket att styra med idag skulle jag inte hinna träna efter jobbet. Just nu är all tid värdefull och det är då morgonträningen känns extra viktig. En gör ju sitt för att få ihop livet så att säga.

20140311-083501.jpg

På gymmet körde jag rygg och biceps. Sista veckan för nuvarande upplägg. Nästa vecka är det dags för nya övningar och muskelgrupper att samköra. Jag lägger i princip alltid upp styrketräningen i superset, men varierar hur jag samkör muskelgrupperna var fjärde, var femte vecka. Det är roligt och bra med variation. Sakta men säkert bänkpressar jag mer och mer vikt. Det är fortfarande flugvikter på skivstångskompisen, men jag har kunnat öka en del den senaste tiden. Eftersom jag tränar ensam är jag försiktig med bänkpressen. Jag vill inte riskera att hamna under tung stång med vikter. Lilla näsbenet och tänderna känns alltför viktiga att ha kvar intakt.

Så tacksamhetstisdag då? Jo, just idag känner jag mig väldigt tacksam för att jag planerar min tid för att få ihop livet och för att jag faktiskt håller mig till planeringen. Det hade varit ofantligt enkelt att ligga kvar i den varma sängen i morse, men jag klev upp och levererade. Att jag är morgonpigg är en egenskap jag är glad för. Det underlättar!

Vad är du tacksam för idag?

One thought on “Tacksamhetstisdag: att vara morgonpigg

  1. Hurra! Längesen jag klivit upp ens i närheten av så tidigt… När man aldrig börjar före 08 numera (på jobbet börjar jag mellan 06-06.30 så där är det andra bullar) så tycker man det är tidigt att kliva upp vid 06 liksom… 🙂 Försök få med dig nån som passar i bänkpress emellanåt, svårt jag vet, men det ger sååå mycket mer! Då får man verkligen känna på de tunga vikterna och man orkar mycket mer. Kram på dig!

Kommentera

