Att göra någonting enbart för sig själv

20140312-094741.jpg

Alltså den här solen! Den gör mig helt glad. Det går liksom inte att inte vara på bra humör när solen skiner och fåglarna kvittrar när en cyklar till jobbet. Jag tror på en fantastisk dag. Precis som att jag tror på en fantastisk vecka. Jag har mycket att göra just nu (jobbar jämt, jämt!) men också saker att se fram emot. På kvällarna ägnar jag all tid åt rättningshögen men håller fokus eftersom jag ska tillbringa hela helgen i Stockholm och gå på Blogger Boot Camp. Det blir mitt första och jag är förväntansfull. Åh vad jag längtar! Förutom att träna och ta del av föreläsningar som jag hoppas är givande ska det bli fantastiskt roligt att äntligen få träffa människor som jag nästan dagligen har kontakt med på internetz. Människor jag tycker om, inspireras av och beundrar.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; 2014 kommer att explodera! Det är så mycket roligt som händer. Det är ett år som jag fyller med Cillasaker. Jag sätter ord på vad jag vill, gör konkreta mål av drömmar och jobbar mig framåt. Jag kommer på vem jag är och vad jag behöver arbeta med för att ta mig vidare. Det är oerhört spännande men också fruktansvärt skrämmande. Vissa dagar undrar jag vad jag egentligen håller på med? Kan jag inte bara vara nöjd med det jag åstadkommit hittills i livet och låta saker och ting vara som de är? Fast sedan kommer jag på att livet handlar om utveckling och att det är upp till mig att göra mig själv lycklig. Oavsett vad jag gör med dessa framtidsplaner vet jag att jag kommer att uppleva en inre tillfredsställelse inför att jag jobbar för mina drömmar. Oavsett om jag gör något mer konkret med min utbildning till personlig tränare och kostrådgivare än att bara tillägna mig kunskaper spelar det inte särskilt stor roll. Jag gör någonting för min skull, enbart för min skull. Jag gör det inte för att bevisa något för någon, jag gör det enbart för att bevisa något för mig själv. Och att sätta sig själv i första hand, mina vänner, är precis lika spännande som skrämmande.

9 thoughts on “Att göra någonting enbart för sig själv

    • Det är klart att vi ska ses 🙂 Jag åker hem vid halv 2 (tror jag) så jag tänker mig fika/lunch några timmar innan det 🙂 KRAM!

      • Jag är ledig hela dagen, typ. Vill nog gärna sova lite och hinna umgås lite med Amelie som jag ska bo hos, men runt 11 funkar helt klart 🙂 Då har vi ju ett par timmar åtminstone 🙂 KRAM!

  1. Precis den känslan jag har idag – tvivel OCH tro!
    Det är såklart rädslan och Jante som talar, och jag talar tillbaka och hittar styrkan igen! 2014 är MITT år (oxå 😉 )
    Kram

Kommentera

