Dagens kombo: galen torsdag och galna intervaller

Galen torsdag och galna intervaller. Det låter som en perfekt kombination va? Det kan jag tal om att det också var. Dra på trissor vad jag sprang i dag! Igår hade jag träningsfri dag och hela dagen gick jag liksom och mentalt förberedde mig inför intervallerna. Jag peppade mig själv, såg mig själv som snabb, stark och uthållig. Försökte smaka på känslan av att orka lite mer än jag först trodde var möjligt. Om det var ett bra sätt att ladda upp på? Jajamän.

20140313-122150.jpg

För mig är visualiseringar eller affirmationer något mycket viktigt. Genom att tänka rätt kommer jag mycket längre. Jag föreställer mig hur jag lyckas, hur det känns när jag lyckas. Jag tänker på hur det känns under tiden och jag tänker på hur det känns efteråt. Jag utmanar mig själv på det sättet, och jag liksom smakar på vinsten redan innan jag varit där. För mig är det ett effektivt redskap för att lyckas. Det är inte något jag har sysslat med hela livet. Långt, långt ifrån. Men tankens kraft är magisk och när jag väl insåg det förstod jag också hur effektivt det är att visualisera sina mål. Genom att göra det blir jag också bättre på att genomföra dem. Att tänka positiva tankar och utföra positiva handlingar blir tillsammans ett mycket fint kretslopp. Tänker jag rätt kan jag också agera rätt. Och igår tänkte jag hur det skulle kännas när jag sprang snabbt, hur benen skulle jobba på och att jag skulle känna mig som en miljon svettiga kronor när jag var färdig. Den känslan gjorde att det inte tog emot när klockan ringde tidigt. I tanken var jag ju redan på gymmet, springades och svettandes. Alldeles lycklig och tillfreds med min prestation. Jag sprang intervaller i nästan åtta kilometer, och jag sprang snabbt. Kanske snabbare än på mycket länge. Sedan avslutade jag med ett par superset för axlar och rumpa. Dagens pass blev ett pass som gjorde mig glad långt ner i tårna och gårdagens visualiserande hade troligen stor del i att jag lyckades så bra.

Kommentera

