Mot Blogger Boot Camp

Hej sötnosar.

Nu är det inte lång tid kvar innan jag sätter mig på tåget till Stockholm. En riktigt spännande helg väntar. Det känns som att jag mest ränner omkring i lägenheten och flyttar på föremål. Saker ska kommas i håg, rätt prylar ska packas ner. Jag är helt pirrig i kroppen, längtig och förväntansfull. Jag har sett fram emot den här helgen väldans länge!

Eftersom jag ska tillbringa ett antal timmar på tåg och buss har jag laddat med bra lunch: smaskig kycklingsallad. Som mellanmål och oväntad hunger på resande fot har jag packat ner mandlar och nötter. Och vattenflaskan förstås, mycket viktigt!

20140314-123652.jpg20140314-123446.jpgPå tåget ska jag lyssna på musik, läsa bok och bara njuta. Förr kunde jag bli stressad av att åka tåg med ett gäng främlingar, men numera ser jag det som en stund när jag kopplar bort omvärlden och umgås med mig själv. Det låter kanske konstigt att bli stressad över att åka tåg med människor en inte känner, men för mig handlade det nog om att jag inte riktigt kunde slappna av. Jag tänkte alltid att andra skulle värdera mig på något konstigt sätt. Framför allt mitt utseende antar jag. Något annat hade ju inte främlingarna tillgång till. Jättedumt och onödigt jag vet, men den där taskiga självkänslan kan sätta sina spår på olika sätt. Därför åker jag tåg med lite mer egenkärlek idag och ser framför mig hur magisk den här helgen ska bli. Jag hoppas givetvis att vi ses där! Och Maria, vi ses på söndag.

Ha en finfin fredag och kram på er!

One thought on “Mot Blogger Boot Camp

Kommentera

