Post Blogger Boot Camp 2014: gemenskap, vänskap och glädje

I skrivande stund befinner jag mig på bussen hem från Stockholm. Det är en vacker vårdag och jag känner mig alldeles levande. Den här helgen har varit fantastisk på så många sätt. Människorna, träningen, stämningen. Det vore dumt att önska
mer.

20140316-142053.jpg
Bild lånad från Sofy.

20140316-142341.jpg
För mig som förstagångsbesökare på Blogger Boot Camp finns det inget att jämföra med. Jag har heller inte varit på särskilt många träningsevent i mitt liv. Det finns alltid saker att hissa och att utveckla men jag är väldigt nöjd med mitt BBC. Evenemanget kändes proffsigt. All cred till Sofy och Mela som står för arrangemanget. Framför allt var det verkligen roligt att träffa människor jag har kontakt med på nätet i verkliga livet. Det roliga är att det inte alls kändes märkligt. Snarare världsligt naturligt och enkelt. Som om man kände varandra väldigt väl. Och så är det ju egentligen. Man umgås på internetz och den bild man har av varandra stämmer himla bra. Det blev många kramar och sådant är alltid roligt. Jag älskar kramar! Dessutom var det trevligt att träffa alla dessa nya ansikten.

20140316-142350.jpg
Jag hade valt att blanda träning med föreläsningar och det är jag glad för. Att inte klämma in för många pass känns som en bra idé, särskilt idag. Kroppen är öm ändå vill jag lova. Jag valde träningsformer jag inte gör i vanliga fall. För att få testa lite nytt, för att kliva ur min trygghetszon. Fast jag undrar hur jag tänkte när jag bokade två (tuffa!) danspass på rad. Maj Gadd, det var så roligt men dra på trissar vad mina ben fick jobba. För att inte tala om min hjärna. Det var lång tid sedan jag tog dansklasser och det ska erkännas att det var lite sisådär med koordinationsförmågan. Vevve körde första dansklassen och hon gjorde det med bravur. Vilken energi, vilken pondus den kvinna har. Love it! Vevve är en sådan människa jag inte får nog av. Vi har ju alla sådana i tillvaron. De där människorna man kan lyssna på i timmar utan att tröttna. Jag spår en ljus framtid för henne. Hon är proffsig, engagerad och rätt igenom sig själv.

Den bästa föreläsningen stod Ann-Sofie Forsmark för som sysslar med ultralöpning. Jag lämnade inte föreläsningen med känslan att jag vill bli ultralöpare men jag kände mig nyfiken och framför allt mer motiverad till min egen löpning. Jag har på sista tiden funderat på varför jag springer. Eller kanske i synnerhet på varför jag inte springer. Ann-Sofie satte liksom ord på mina tankar om mitt varför. För mig handlar det mest om naturupplevelsen. När jag springer för glädjen och för att vistas i naturen tycker jag att löpning är något av det mest befriande jag vet. Nästan som en berusning. När jag glömmer bort den biten, och fokuserar på prestige och tider tycker jag inte att det är roligt. Att utmana sig själv är viktigt och nyttigt, men för mig finns det en tydlig gräns när utmanandet går från att motivera mig till att dränera mig. Det har tagit mig två år att komma på det och igår kunde jag tydligt förlika mig med den känslan. Så nu längtar jag hem till mina löparskor, till skogen och frihetskänslan. Jag vill upptäcka våren i löparskor, det vill jag banne mig!

Jag ska skriva lite mer om eventet när jag samlat ihop mig lite. Idag går jag mest omkring och känner mig fylld med kärlek från alla underbara människor som förgyllde dagen. Eller ja, går och går. Jag stapplar fram på ömma ben och jag vilar dem till på tisdag.

Morgonen har jag tillbringat med Amelie som jag bott hos. Vi har myst och pratat. Egentid med kompis när den är som bäst. Och inte nog med det! Jag har också hängt med Maria. Det var nästan ett år sedan vi träffades nu, men det kändes som det lika gärna var förra veckan. Älsk på sådana människor. Man är liksom vänner hur ofta eller hur sällan man än ses. Vi kom också på att vi firar tvåårsjubileum nu i dagarna. Jag hittade Marias blogg och började tokkommentera den någon gång i mars 2012. Det sa klick mellan oss och sedan dess har vi varit goda vänner. Mycket kan man säga om internet och sociala medier men många av de människor jag värdesätter i mitt liv har jag träffat på nätet. Den här helgen visar det extra tydligt. Gemenskap, vänskap och glädje – så vill jag sammanfatta den här helgen.

20140316-142403.jpg

10 thoughts on “Post Blogger Boot Camp 2014: gemenskap, vänskap och glädje

  1. Ping: Blogger Boot Camp Bildregn från #BBC2014 - Skön puls | Skön puls

    • Underbart att hänga, snacka och skratta. Kärlek rätt igenom och energi jag kommer att bära med mig länge, länge. Du är underbar!

  2. Ping: Mitt Blogger Boot Camp 2014 | En träningsblogg och lite till

Kommentera

