Amelies chiapudding med hallon och lakrits

När jag var hos min vän Amelie i helgen gjorde hon chiapudding till frukost. Det var himmelskt gott! Hennes hemlighet? Mosade hallon och lakritspulver. Amelie gjorde lite annorlunda än jag brukar göra och det blev väldigt bra. Gillar du lakrits rekommenderar jag den här varianten

20140318-192411.jpg20140318-192419.jpg20140319-074641.jpg20140319-074650.jpg20140319-074656.jpg

DU BEHÖVER:

2 msk chiafrön
1,5 dl mandelmjölk
1 dl mosade hallon
1 tsk kokosolja
1 tsk lakritspulver
1 tsk vaniljpulver

Tina hallon och mosa dem i en skål. Blanda samman hallonen med de andra ingredienserna och rör om noggrant. Jag gör alltid smeten i en annan skål än den jag ska servera i för att det ska bli mindre kladdigt, men det gör man som man vill och behagar. Ställ sedan chiapuddingen i kylskåp ett par timmar, gärna över natten. Perfekt att ta fram till frukosten. Mycket bra som post workout-frukost tycker jag.

4 thoughts on “Amelies chiapudding med hallon och lakrits

    • Mycket gott 🙂 Vad knasigt det kan bli ibland. Jag menade lakritspulver som jag skrev 🙂 Den lilla burken gjorde sig bättre på bild och är precis nyinköpt (jag använde lakritspulver från den gamla burken). Jag har alltså inte ens gjort reflektionen att jag köpt fel. Så tack för att du uppmärksammande att jag köpt fel. Så knasigt det kan bli 😉

Kommentera

