Mitt Blogger Boot Camp 2014

Nu har jag samlat mig efter den magnifika helgen i storstaden. Jag har haft sådan energi efter alla dessa möten från helgen och liksom skuttat fram de senaste dagarna. Ibland kan det vara en urladdning att åka från hemmaplan, men den här helgen tog inte energi – den gav energi. Bortsett från all energi jag gjorde av med under träningspassen vill säga.

Precis som jag skrev i söndags är det på sin plats att ge cred och respekt till Sofy och Mela som arrangerar eventet. Det var väldigt välorganiserat. En kan ju tänka sig att det blir lite kaosartat när närmare 150 träningsglada kvinnor ska springa mellan pass och föreläsningar, men det flöt på väldans bra. De pass och föreläsningar jag deltog i var genomtänkta, intressanta och roliga och det är också på sin plats att ge cred till alla som höll i pass och föreläsningar. För min del var det allra roligast att få dansa med Vevve, att se henne in action. Det är något jag kommer att ha energi ifrån under lång tid. Jag tar med mig Ann-Sofie Forsmarks föreläsning om ultralöpning och föreläsningen kring bloggar, annonsering och värde som höll av superproffsiga Sofy där också Lofsan och PT-Fia satt med i publiken och flikade in med matnyttig information. Det var en värdefull föreläsning.

bbc2014_f_rel_sning

Jag är en riktig sucker för goodiebags och ni kanske kan tänka er att jag mer eller mindre slet upp min goodiebag när jag kom på morgonen. Några favoriter var proteinpulver från Holistic, boken Drömkroppen på åtta veckor av Jonas Bergqvist, Superbooster från Superfruit som passar perfekt i mina gröna drinkar och givetvis den fina tröjan från Casall. Jag tycker att stämningen på eventet var väldigt genuin, och alla kunde deltaga på sitt sätt. En kan tänka sig att det bara är människor som är supervältränade som deltar på träningskonvent, men här handlade det inte på något sätt om att bräcka varandra i att vara mest fit. Inte alls. Och så här några dagar efter är det nog en av de saker jag verkligen uppskattade med inställningen för Blogger Boot Camp: att alla kan delta. Att det inte handlar om att passa in i någon mall. Här deltar man för att man älskar träningen och för att man vill träffa andra likasinnade. Det är en av anledningarna till att jag ytterst gärna vill besöka eventet igen.  Förutom det faktum att alla deltog med den egna förutsättningen och att kroppar inte på något sätt placerades i fack värdesätter jag allra mest de möten som uppstod under dagen. Några kände igen mig, andra kände jag igen. Det fanns ingen som helst känsla av att inte kunna prata med den man från början inte känner. Och jag är säker på att den känslan på många sätt har skapats av arrangörerna. Alla är välkomna, alla hälsar på varandra. Väldigt fint.

20140318-205614.jpgMG_4751bbc2014 alla1939604_10200640818661487_1198610749_nDSC07058-1024x705Jag har lyckats skaffa mig några riktigt fina vänner i bloggvärlden det senaste året och jag är mycket tacksam för det. Att få träffa dessa godbitar och hänga, samtala och skratta en dag tillsammans går att värdesätta i all oändlighet. Det enda tråkiga är att jag bor så långt ifrån dem, men det är precis därför ett event som BBC är ett fint initiativ. Det blir ju en väldans bra anledning till att ses i det verkliga livet.

Bilderna har jag lånat från Uppochhoppa och Skön Puls. Tack!

6 thoughts on “Mitt Blogger Boot Camp 2014

  1. Underbart fina ord – det är EXAKT det här vi vill med BBC och jag är så glad att det går att behålla känslan och fortsätta låta fler få plats att vara med! KRAM och tack för att du var med och skapade just den här känslan!

  2. Ping: Mitt tränings2014 | En träningsblogg och lite till

Kommentera

