Berätta vem du är

Åh, i morse flög jag fram på löpbandet. Snabba intervaller, jo jag tackar. Jag vet faktiskt inte varifrån all energi kommer just nu men jag känner mig bara så levande. Stark. På riktigt. I veckan har både PT-Fia och Anna pratat med sina läsare. Det vill jag också göra! Jag blir alltid så väldans glad när ni tar er tid att lämna en kommentar och jag försöker ta mig tid att svara er så ofta jag kan. Men precis som Anna skriver är det väldigt mycket fokus på den som skriven en blogg och sällan fokus på er som läser. Därför ber jag er att berätta om er själva. Det vore en ära för mig att få veta mer om er. Jag hoppas att du vill skriva en kommentar och berätta vem du är, vart du kommer ifrån, hur länge du läst bloggen och hur gammal du är. Jag vill gärna veta hur du mår just idag. Jag vill gärna veta vad du gör på din fritid och vad som får dig att skratta eller gråta, om du tror på Gud eller vem du håller i handen när det blåser rejält omkring dig. Vill du inte berätta om dig själv kan du bara säga hej, det värmer precis lika mycket.

Cecilia Stålhandske, blogg

Den här damen har sprungit intervaller och kört ett pass för axlar och ben i morse. Hon är väldigt finfredagsglad och nu önskar hon att du ska berätta vem du är.

Kram Cilla

22 thoughts on “Berätta vem du är

  1. Ja vem jag är vet du ju redan, jag tänkte bara säga att jag blir så glad varje gång jag ser dig och att jag av hela mitt hjärta önskar att vi kunde ses lite oftare. Ha en underbar fredag min vän! Kärlek.

  2. Hejhej! *vinkar*
    Vi har träffats en gång, hos Betty i the B-room, på en kettlebellkurs. Länge sen nu. Läste din blogg redan då och kommer inte ihåg hur jag hittade den eller hur länge jag läst. Just nu blir jag glad och lycklig av att det är fredag och soligt och jag ska på dejt med kära sambon i helgen, ljuvligt. Hoppas att du också får en härlig helg!

  3. Jag kommer inte ihåg vem som länkade till din blogg men jag hittade den när du skrev om ”Lilla fröken perfekt och fullkomlig” och eftersom det var precis när jag började kunna prata om min egen ”in i väggen och tillbaka igen”-resa så var det lite skönt att läsa om andra som har gjort samma resa! Själv är jag på god väg mot 40, starkare och snabbare än när jag var 25. Springer långt och längre, ska göra ultradebut i sommar, och gillar att lyfta tunga grejer. En del av min resa var att bryta upp från ett 16 år långt förhållande och flytta ihop med en träningskompis – vi är fortfarande sambos 1½ år senare trots att han fick mina 4 katter på köpet. Jag gillar mat, jag gillar träning, jag läser böcker, jobbar, pluggar lite för att det är kul men utan att lägga nån vikt vid prestationen, och jag är rätt nöjd med mitt liv. I morgon ska jag göra laktattröskeltest så i dag ska jag vila, laga god mat och njuta av att det är fredag! Kram!

  4. En ätstörd lärare som kämpar för att bli frisk från demonerna. Att vara ”fröken perfekt”, ha höga krav på mig själv har jag haft sedan tonåren. Var det inlägget jag hittade hos dig som gjorde att jag började läsa din blogg. Själv gillar jag att träna, läsa och bara umgås med familj och vänner.

  5. Hittade dig genom bravalnyavanor. Mamma, fritidspedagog/specialpedagog/lärare och Malmöit. Varit sjukskriven för stress. Det satte sig på hjärnan, synen och balansen (yrsel). Mår bättre men måste hitta ” ett hållbart sätt att leva och arbeta” för att inte trilla dit igen. Har bloggen MotBättreHälsa. Gillar löpning, yoga, meditation, fika, vara med dottern och mannen. Tror inte på Gud men på alla människors inneboende kraft. 💜

  6. Heeeej Cilla!
    Du vet var jag bor höll jag på att säga, haha! Nej men vi har ju koll på varandra sedan länge och det var så himla roligt att få träffas och kramas i helgen. Du strålade precis lika mycket som du gör genom bloggen. Finaste Cilla! stor kram!

  7. Hej Cilla! Emma heter jag, en 30-åring från norraste Sverige. Förskollärare/ gruppträningsinstruktör. Tittar in hos dig ofta, för att jag gillar dina tankar.
    Jag jobbar på att få ihop livet och balansen mest hela tiden. För tillfället är det fredag jag sitter redo för ett gympass, jag är glad! Det är ju helg!

  8. Hej,
    Jag har läst hos dig länge, minns inte när jag började. Kan har hittat hit via Betty el Beata. Vi sågs iallafall hos Betty förra året. Har ju anknytning till Vimmerby (svärmor bor i Frödinge), bor i Linköping, mamma till två, jobbar på lab (letar DNA). Gammal hästtjej som nu lägger den tiden på träning, älskar det. Blandar löpning med styrketräning. Gillar att hänga här och läsa om allt möjligt. Har ju tänkt höra av mig när vi är på besök, blir inte lika ofta som när barnen var mindre. Men vore kul, dina lördagspass med crossfitgänget verkar grymma 🙂

  9. Hej!
    Hanna är: 27 år, mamma till en 5-åring, sambo till en 29-åring, glad, rastlös, morgontrött, kort, skiftjobbare, kontrollfreak (och mycket annat).

    Hanna gillar: att träna på alla möjliga sätt – men allra helst på gymmet, att kramas, att skratta, att baka tårtor, att umgås, att vara utomhus, att skriva (och återigen mycket annat också).

    Hanna gillar inte: att sitta stilla, när människor som tror sig veta en massa saker som de egentligen inte vet, ormar, ärtsoppa och en del andra saker också förstås.

    Hanna har läst din blogg i typ ett halvår och Hanna tror på Gud.

    Och ja – det är jag som är Hanna 🙂

  10. Jag heter Anita och jag bor i Norrland (6mil från Umeå) med min man Patrik och våra flickor Felicia (snart 8år) och Frida (snart 6år). Jag älskar att träna, kör mest intervaller på löpbandet och nu den senaste veckan har jag börjat styrketräna. Det är jätte roligt! Jag jobbar som personlig assistent till en tjej med förståndshandikapp. Utöver det tycker jag om att sy gardiner, virka och baka!

  11. Hej! Annie Lennartsson har hängt här lite till och från, och just nu är det mest ”till” 🙂

  12. Hejhej! Jag har följt din blogg från och till i två år ungefär. Hittade hit via ett kommentarsfält, troligen Beatas. Jag kom fram och sa hej på BBC och vi fastnade visst på bild ihop på Vevves danspass. 😉 Jag är en norrländsk trebarnsmamma som bor utanför Stockholm och försöker få min vardag att gå ihop och rymma all den träning som jag vill. Om jag tror på Gud.. Det kunde jag inte ge något kort och bra svar på när min 6-åring frågade mig häromdagen heller.

  13. Jag heter Paula, är 23 år gammal och bor i och kommer från Östersund. Jag vet faktiskt inte riktigt hur länge jag har läst bloggen, men det är nog minst ett år iallafall. Jag tror att du antingen har kommenterat i någon blogg som jag läser och jag klickade på ditt namn eller så har någon länkat till din blogg. Jag vet iallafall att jag fastnade direkt och sedan dess är jag en trogen läsare!
    På min fritid så läser jag mycket böcker, tittar mycket på olika serier/film, tränar och umgås med mina nära och kära. Jag gråter mycket och ofta till både böcker och film, och även när människor vinner OS-guld eller har klarat av en enorm prestation. Eller när de går vidare från Idol-auditions till exempel (vilket kidsen på mitt jobb tycker är ASROLIGT haha). Jag är helt enkelt extremt blödig. Jag skrattar också ofta, gärna tillsammans med kidsen på jobbet som är helt fantastiska och så himla roliga, men också tillsammans med mina kompisar över ett glas vin.

    Jag tror inte på Gud, men jag tror att något större finns där ute. Jag tror dessutom på skyddsänlgar, och min är min pappa som gick bort för åtta år sedan. Jag är helt övertygad om att han finns där hela tiden och håller ett öga på mig.

    När det blåser omkring mig har jag förut alltid tagit hand om mig själv, men jag har börjat dela med mig mer och mer till mina vänner och det känns otroligt skönt. Ensam är inte stark, och man behöver dela sina tunga dagar annars blir det för stort.

  14. Hej vacker!
    Jag hittade till dig genom Vevves blogg förra våren tror jag. Du vet: jag kör min bil / jag är kapten på min båt.
    Du gjorde stort intryck på mig då och gör det fortfarande!
    Älskar din blandning av inlägg, dina bilder och din energi!
    Är så glad att vi äntligen fick kramas och hänga förra helgen!!

    Jag: skriver om att kroppen är fantastisk om att skapa dagen och att finna balansen i livet. Om mat, nyttigt gotte och att ta tillvara på dagarna.
    Är 36, gift och har två söner.
    2014 är mitt år och jag ska se till att skapa magi!

    Kram fina!

  15. Ping: Du är värd en riktig superonsdag! | En träningsblogg och lite till

  16. Hej fina Cilla!
    Jag följer dig som du redan vet. Gillar din härliga inställning och dina ärliga inlägg. Du erbjuder kvalité! Jag bor i Stockholm, kommer från en liten stad som heter Fagersta mitt i landet. Är 28år och lever och andas träning… Jag har turen att få dela livet tillsammans med mannen med stort M och hans bedårande lilla sötknopp till dotter. Tillsammans utforskar vi vardagens bestyr och gör det allra bästa av alla våra dagar…
    stor kram på dig Cilla

  17. Hej !!

    Du vet vem jag är, tror jag 🙂 Jennie Carlsson (tror tillomed att vi är grannar?!).
    Jag har läst din blogg i ett år, sen efter du lät min sambo skriva ett inlägg i ”människor som inspirerar”. Jag är 26 år och kommer från skogarna där Emil hissade upp Ida i flaggstången. Jag känner mycket igen mig själv i dig. Ibland skriver du inlägg som känns som att de är tagna ur mitt liv. Jag gillar som du att röra på mig o spendera tid i köket.Gymmet är mitt andra hem där jag spenderar mornarna 4-5 dagar i veckan innan arbetet. Jag jobbar som heltidssäljare och älskar djur. Våra 3 håriga kaniner är en stor glädje i mitt, och även sambons liv.

    Ha en fantastisk onsdag.
    Kram Jennie

  18. Hej!
    Kanske har du lite koll på vem jag är? Jag har i alla fall stenkoll på dig sen nåt år tillbaka, tror jag hamnade här via Bodycomf om jag inte minns helt fel. Trivs hos dig för ditt sätt att skriva, din ärlighet, ditt förnuft och mod. Det du skriver om och hur du skriver är olikt många andras. I övrigt är jag en 30-årig megaskåning som arbetar med onlinemarknadsföring på ett e-handelsföretag. Är crossfitfrälst och just idag undrar jag varför efter ett brutalt pass igår 🙂
    Kram!

  19. Jag är en utvandrad östersundare som bor i Malmö sedan snart åtta år (wow, tiden går), men jag längtar norrut igen och känner att riktig vinter är ett måste när jag är klar med skolan. Träning – ja, tack. Helst längdskidor, löpning och styrketräning. Men har hittat lite till yogan under senaste halvåret. Jag tror inte på gud. Iaf så tror jag inte att jag tror på gud. Men ibland tror jag på någonting. Ja, det är rätt snurrigt.

  20. Hej!

    Minns inte exakt hur jag hittade hit (tror det var från instagram).
    Följer dig för att du kommer med bra tips på träning, mat och annat roligt. Även levererar du en hel del tankenötter som jag själv gillar.

    Jag är en man på 32, snart 33 år. Håller på med löpning (mest vår, sommar och lite på hösten) men är väl ingen favorit. Är mer inne på styrketräning och bygga muskler (planen för framtiden). Pappa, 2 barn varannan vecka så ena veckan blir gymintensiv den andra inte alls utan försöker få till hemmaträning.

    Hoppas fler killar än jag skriver, för jag borde inte vara själv om att vara kille 🙂

  21. Ping: Ett hej kan betyda mycket <3 |

  22. Hallå där! Sandra heter jag, är 26 år från Göteborg. Älskar mat, katter, film, resa. Försöker lära mig älska träning också 😉 Jag har säkert läst denna blogg i 1,5 år. Hittade hit när jag googlade på PCOS, vilket jag också lider utav. Du har verkligen inspirerat mig till att acceptera mitt tillstånd och arbeta med det, försöka bli vän med kroppen. Älskar dina långa inlägg, du räds ingenting, du går till djupet, vilket är mycket sällsynt i hälsobloggvärlden.
    Idag är jag tacksam över mitt liv, förstår att mycket handlar om inställning och acceptans. Dina ord har ofta hjälpt mig.
    Tack för en underbar blogg!

Kommentera

