Du är värd en riktig superonsdag!

God morgon onsdag! God morgon alla ni underbara människor!

Först vill jag rikta ett stort och hjärtligt tack till er som tagit er tid att berätta om er själva i det här inlägget. Det är så roligt att få veta mer om er. Du som har missat inlägget, klicka dig gärna in och berätta om dig själv. Jag är så nyfiken på vilka ni är som hänger här!

 

20140306-120915.jpg

I natt har jag sovit så gott. Sedan jag skaffade mig bättre sovvanor har jag verkligen sovit mycket bättre. När jag sov för lite kände jag mig aldrig riktigt utvilad på morgonen, vilket givetvis säger sig självt eftersom min kropp och själ inte fick tillräcklig återhämtning. Fast det är inte bara känslan av att vara piggare som har kommit av bättre sovvanor. Nej, jag sover mer sammanhängande. Tyngre, tryggare. Den där stressiga känslan av att veta att sovtimmarna kommer bli få infinner sig ju inte, utan jag kan landa på huvudkudden, sluta ögonen och somna. Det är ljuvt. Sömn är så viktigt.

Idag vaknade jag upp och kände mig så himla pigg. Och glad! Det här kommer att bli en riktig superonsdag.  Det är precis vad jag ska se till att skaffa mig; en superbra dag. Det är givetvis lättare att ha en bra dag när en vaknar upp och känner sig pigg och glad utan ansträngning, men om fallet är tvärtom få en jobba lite för att inte vara så hård mot sig själv men samtidigt göra vad en kan för att skapa en bra dag.

Jag skaffar mig en bra dag genom att bli helt färdig med mina omdömen idag; att följa min planering så gott det går. Jag blev nästan, nästan färdig igår och den där känslan att få stryka saker från att göra-lista är mycket peppande. Att bli färdig, att komma i mål – det gör något med humöret. Idag kan jag gå vidare till nästa sak på listan och till kvällen få stryka ytterligare några sträck på listan. En sak i taget, hej och hå. Jag skaffar mig en bra dag genom att ge min kropp kärlek och schysst käk. Jag skaffar mig en bra dag genom att bemöta människor med ett leende, och med att klappa mina elever på axeln för deras framgångar. Jag skaffar mig en bra dag genom att ta mig igenom de motstånd jag möter på vägen genom att tänka se dessa som problem att lösa snarare än hinder som gör mig trött och lam. Jag skaffar mig en bra dag genom att ge mig själv en stund på spikmattan ikväll. Kapten Cilla, det är jag det.

Jag önskar dig en superonsdag idag och jag hoppas att du ser till att skaffa dig en riktig bra dag. Du är du värd!

Kram Cilla

One thought on “Du är värd en riktig superonsdag!

  1. Ping: LänkKärlek | Älskar, älskar inte

Kommentera

