Dagens eau naturell: kokosmjölksyoghurt med blåbär och granatäpple

Att äta efter träning är något av det bästa jag vet. Tomma depåer, tydliga hungerkänslor. Mat smakar så himla mycket bättre när jag har fått röra på mig. Att jag har haft en rubbning vad gäller hunger- och mättnadskänslor gör kanske att blir så himla tacksam när kroppen fungerar som den ska. Jag blir glad när jag tydligt känner hunger, men också mycket glad när kroppen säger att jag är mätt. Förr talade den aldrig om när det var dags att sluta äta, utan jag fick ägna mycket tid till att äta med ”förstånd”. Inte alltid en enkel sak. Men numera blir jag både hungrig och mätt och det är givetvis tack vare att jag sällan äter sådant som rubbar ämnesomsättning eller gör att så att mina hormoner hamnar i obalans.

Idag gav jag kroppen kärlek med en riktigt finfin frukost: kokosmjölksyoghurt med blåbär och granatäpple. Som topping loppfrön, bipollen och en stor näve frysta blåbär. En frukost som mättar fint och som är snäll mot magen. Mejerifritt och mycket eau naturell baby!

20140327-093439.jpg 20140326-205427.jpg

 

3 thoughts on “Dagens eau naturell: kokosmjölksyoghurt med blåbär och granatäpple

  1. Ping: LänkKÄRLEK sista veckan i #bravalnyavanor | Härliga Var Dag

Kommentera

