En dagens, tack!

Dagens kaos: mitt kök. Diskberget alltså. Men värst av allt är mitt köksbord. Fyllt med papper och pärmar och allt möjliga saker en kan fylla ett köksbord med när man försöker skapa en inspirerande uppgift till sina elever. Att inspirera utan inspiration, går det månne? Jag gräver fram Naja Marie Aidt som undsättning med novellsamlingen Babian. Det går de nog igång på, mina söta sötnosar. Svordomar och sex brukar locka till läsning.

20140327-180941.jpg

Dagens dryck: kaffe i muminmugg. Älsk!

20140327-181002.jpg

Dagens tips: Malin Hansens företag Növvlas. Alltså ni bara måste ge er in på hennes hemsida och titta. Malin syr barnkläder och är så duktig att jag blir alldeles till mig. Jag vet inte om det är någon biologisk klocka som liksom sätter in så här sex månader innan min trettioårsdag men jag vill ta mig tusan ha en onge i prickig mössa.

20140327-180951.jpg

Dagens känsla: när ska rättningsbördan minska? Och när kommer första helgen då jag inte jobbar?

20140327-181008.jpg

Dagens tränade muskler: biceps och rygg. I morse kände jag mig som Hulken. Jag bicepscurlade och hantelroddade och marklyfte och rygglyfte som om jag aldrig gjort annat. Är det utdelningen av #bravalnyavanor tror ni? Jag har startat morgonen på med lugnt syfte och druckit citron i ljummet vatten och gröna drinkar och smuttis och ätit mejerifritt och kommit på att två nävar nötter är mitt bästa mellis och ätit rent och bra i nästan fyra veckor. Min kropp är så glad! Jag är så glad! Mitt varmaste tack och min största kram till den finaste Veronica . Tack för din kreativitet och för att du satte igång den här utmaningen. #bravalnyavanor rockar fett.

20140327-181014.jpg

Dagens fråga: varför är jag barfota på gymmet?

Dagens tankenöt: Gamla tankemönster är svåra att bryta, men en sockerjunkie är inte alltid en sockerjunkie. Jag tror att jag har kommit på ett beteendemönster. Jag tror att jag har lyckats med en uppgradering av hjärnan. Sockerhjärnan 2.0; let’s do this.

Dagens hiss: elevers utveckling. Åh, vad de inte förstår ibland de små liven. Vad jag försöker på alla sätt att handleda och guida, visa och peka. Bad cop, good cop. Inget hjälper. Så ibland bara faller bitar på plats. Sura miner blir glada miner. Vissa dagar vill jag bara pussa och krama varenda onge. Det gör jag så klart inte för det skulle inte anses särskilt professionellt, men ni förstår känslan va?

Dagens mest läsvärda inlägg: Erika skriver om självhat. Ett mycket läsvärt inlägg som sätter igång tankeverksamhet. Hög igenkänningsfaktor för mig. Läs!

Dagens stora frågetecken: varför kan jag bara ha två storlekar på mina bilder i bloggen? Liten eller stor, inget mellanting. But why I wonder?!

Hur ser DIN dagens ut?

4 thoughts on “En dagens, tack!

  1. Dagens önskan: att få bo hos dig en vecka, prata, dricka te och lära känna dig på riktigt! Du verkar så himla härlig! Tack för din blogg!

Kommentera

