Chiapudding med kakao och blåbär

20140331-142620.jpg

 

I morse åt jag en sådan delikat frukost. Ni bara måste testa! Chiapudding med kakao och blåbär. Hur gott som helst. Jag gillar chiapuddingen av två anledningar:

1. Den är enkel att tillreda. Jag gör den på kvällen och sedan bara står den i kylskåpet och väntar på mig. Redo att avnjutas precis när jag behagar.

2. Den går att variera på hur många sätt. Enbart fantasin sätter gränser. Och så är den god, givetvis!

DU BEHÖVER
2 msk chiafrön
1 -1½ dl kokosmjölk
1-2 msk raw kakao
1 msk kakaonibs
1 tsk vaniljpulver
1 näve blåbär

Blanda samman alla ingredienser förutom blåbär i en skål. Rör om ordentligt, så att smeten tjocknar lite. Tillsätt sedan blåbär och gör om en stund till. Häll över smeten i ett glas eller skål och ställ i kylskåp ett par timmar. Gärna över natten. Njut!

Kommentera

