En spellista från förr, ett huvustående och en brygga

Hej allra käraste ni.

Vad gör ni idag egentligen? Själv har jag satt på en favoritspellista från förr och tar mig an rättningshögen. Fast jag är inte helt konsekvent i mitt rättande. Ibland glider jag omkring i lägenheten; tar några danssteg och sjunger med till musiken, dricker lite kaffe, hänger lite tvätt och lockar håret. Jag har nämligen blivit besatt av att göra lockar i håret nu när det har blivit något längre. Fråga mig inte varför, men har en inte haft långt hår på länge är det mycket roligt att leka med plattången. Ni vet så där fint som man ser stylister göra på teve. Jag vet, det är ett märkligt beteende. Särskilt när jag faktiskt har lockigt hår helt av mig själv.

Vill du också lyssna på bra-låtar från 2010ish? Då hittar du spellistan här. Namnet på listan, Sockerbrist, har jag troligen fått från min kompis Amelie. Innan vi blev vänner stalkade jag henne. Det låter också som ett tämligen märkligt beteende, men det är inte så illa som det låter. Amelie var bara en sådan där person jag var mycket nyfiken på och på något sätt ville lära känna och innan jag faktiskt fick tillfälle att göra det hade jag lite koll på henne. Typ som i att kommentera hennes blogg mest hela tiden och sno hennes spellistor på Spotify. Amelie råkar nämligen vara bäst i världen på att sätta ihop spellistor. Ja, förutom att vara en av de bästa människorna jag vet.

Nå väl.

Förutom ovanstående sysslor har jag också varit på gymmet idag. Efter yoga och frukost cyklade jag genom stan, sjungandes och glad. Redan på väg till gymmet kände jag att det skulle bli ett sådant där pass. Ni vet ett pass när allting sitter som en smäck. Och fel, det hade jag då rakt inte. Jag marklyfte med stora stången som om jag aldrig hade gjort annat, och om det inte vore för att jag inte har stenkoll på vad jag har tagit som mest och inte skulle jag säga att jag fick något slags PB idag. Jag vet ju inte säkert förstås, men jag brukar inte häva på så mycket vikter som jag gjorde idag. Alltså jag älskar, älskar stora skivstången. Jag älskar den så mycket att jag ibland undrar vad jag tusan höll på med innan vi blev kompisar. Världens bästis alltså.

Och det där flowet, det fanns med genom hela passet. Jag var effektiv och supersetade rygg och biceps och avslutade sedan med att stå på huvudet – utan vägg. Bara det hörrni! Hade det inte varit för att jag blev så till mig för att jag faktiskt fick upp kroppen utan stöd mot vägg hade jag nog kunnat stå kvar en liten stund. Men jag förlorade helt fokus, började fnissa och föll ner pladask. Men jag kan, det är det allra viktigaste. För att sträcka ut ryggen övade jag sedan lite mer på bryggan, plogen och skulderstående. Av någon anledning tycker jag allra bäst om att avsluta med dessa positioner när jag har tränat rygg. Jag antar att jag är uppvärmd i ryggen på bästa sätt och verkligen kan känna hur det mjukar upp kroppen. Det tar sig, det gör det faktiskt.

20140405-170959.jpg

 

2 thoughts on “En spellista från förr, ett huvustående och en brygga

  1. Gjorde också bryggan igår för första gången på… ja skulle tro 9-10 år! Huga vad länge! Var då även en fena på huvudstående och skulderstående. Blir sugen på att testa om det sitter i fortfarande trots man numera hör till skaran 40plussare! Ska bara samla mig lite 😉

Kommentera

