Hej måndag! Hej Cilla!

God morgon käraste ni. God morgon måndag!

Den här helgen har bokstavligt talat rusat förbi. Jag lämnade jobbet i fredags och väldigt snart är jag tillbaka igen. Poff sa helgen. Är det mitt goda humör? Är det våren? Är det åldern? Är det den fyllda kalendern som gör att det går så fort? För fort går det. Ja Skäre Gud så fort det går. Jag är otroligt nyfiken på vad ni har haft för er sedan i torsdags?! Jag har inte läst bloggar och jag har heller inte kollat till min egen blogg så jag är tacksam om ni kan tipsa mig om helgens godbitar och must reads. Please do.

Vad gäller internetfastan visade det sig vara varken svårt eller lätt. Det bara var, sort of. Jag loggade ut från Facebook i torsdagsmorse och det har inte varit särskilt svårt att hålla sig borta. Instagram har jag haft lite mer koll på, men bara någon gång om dagen. Instagram är roligare än Facebook. Bilderna som visas i mitt flöde ger mig något. Jag peppas och inspireras av flödet. Däremot har jag passat på att rensa lite i mitt flöde. Ganska skönt faktiskt. Tack vare #pepp2014 har jag på sista tiden blivit mer medveten om vad som visas i mitt flöde och hur jag regerar på det. Jag gillar text och bild med budskap, men inser då och då att det ploppar upp bilder som enbart säger Se mig! Hör mig! Det är ju den där omedelbara bekräftelsefeedbacken som eftersträvas och jag tycker väl egentligen inte att det behöver vara fel. Däremot försöker jag ta mig en funderare på när jag själv får ett omedvetet eller medvetet behov av att bli bekräftad och vad den känslan grundar sig i. Jag vill ha tydligare strävan i att bekräfta, inspirera och motivera andra snarare än att posta bilder som enbart syftar till självbekräftelse. Samtidigt vill jag kunna dela med mig av bilder av den enkla anledningen att det är roligt. Allt måste inte ha en bakomliggande faktor, det kan också bara få vara roligt att vara en del av bildflödet. Jag vill dela med mig av text och bild som har känsla av att ge snarare än att ta, men det är inte alltid det enklaste. Det tror jag att ni håller med om.

Bloggen då? Men som jag har saknat er! Jag tycker ju väldigt mycket om att skriva och älskar, älskar den feedback ni ger. Det som är skönt är att jag idag kan låta skrivandet vara några dagar utan att få prestationsångest. För ett år sedan kände jag inte riktigt så. Då kunde jag oroa mig över att samtliga läsare skulle överge mig för att jag inte publicerade ett inlägg på ett par dagar. Jag kunde oroa mig över rasande rankning och statistisk. Dessa känslor har inte besvärat mig alls dessa dagar. Tvärtom. Jag har tryggt kunnat landa i att ni som läser den här bloggen och tycker om dess innehåll kommer tillbaka och fortsätter att läsa. Däremot har det bubblat i mig. Alltså, jag bubblar av saker att skriva om. Jag bubblar av tankar och idéer och den där kreativiteten jag ville utforska har absolut gjort sig synlig. Dels har jag äntligen bestämt mig för mitt företagsnamn/varumärke och kommer att registrera enskild firma den här veckan. Maj Gadd vad stort det känns. Exakt vad det leder till och vad som blir av alla de här företagstankarna vet jag inte. Det är viktigt för mig att skynda långsamt och vara tålmodig.

En annan känsla jag lurpassat på är den att jag fått för mig att jag har fastnat lite i träningen. Alltså att jag på sista tiden tränat inom min comfortzon. Blivit litet bekväm, känt efter väldigt mycket om jag är trött när klockan ringer på morgonen. Gärna stannat i sängen, hellre tränat på eftermiddagen. Så kanske det är, men jag har kommit fram till att det inte gör något. För tillfället. Ibland har en flow och utvecklas mest hela tiden. Ibland står en mer still och jobbar för att kunna utvecklas längre fram. Att skynda långsamt även på den biten. Ibland får jag fortfarande påminna mig om att det är Lilla Fröken Perfekt och Fullkomlig som gärna ser att jag är ett hundra procent på alla plan i livet. Då får jag helt enkelt påminna henne om att hon kan krypa tillbaka till sin gömma och förklara för henne att det inte går att vara ett hundra procent på livets alla plan. Just nu har jag mycket fokus på att starta eget företag och på jobbet, och det ger mig väldigt mycket just nu. Jag har roligt på mitt jobb, jag får cred och jag tycker att det är viktigt att stanna upp och ta sig till det som händer i nuet. Jag tränar, jag har roligt, jag tar i och jag utmanar mig själv – men jag kanske gör det på en nivå som är innanför ramarna för min comfortzon. Då får det vara så ett tag. Det är helt okej.

Efter de här dagarna off känner jag mig fylld med energi. Det är mycket fokus på jobbet för tillfället och de kommande veckorna är hektiska på grund av nationella prov, betyg och hela den härligheten. Så vissa dagar behöver jag lägga fokus på jobbet och låta träning, sociala medier och annat som är roligt men som inte betalar mina räkningar stå åt sidan. Och hey, det är helt okej. Men innan allting drar igång med fullt ös vankas påskfirande med tjocka släkten och vänner som kommer hem från städer runtom i landet och påsklov och massa häng på gymmet och ja, det är två fina veckor som väntar. Jag gillart!

One thought on “Hej måndag! Hej Cilla!

Kommentera

