Alla borde ha tillgång till en Ingela

20140418-112429.jpg

Äntligen påskledighet hörrni, så väldans skönt! För mig har tiden från sportlivet gått oerhört fort, men jag välkomnar den kommande påsklovsveckan. Min ledighet har inletts på bästa sätt. Igår avslutade jag torsdagen med ett spinningpass och den här morgonen inledde jag med gänget i crossfit-riggen. Båda passen bjöd på endorfinrus och glädje, och den där härliga yes I dit it-känslan var ett faktum efter båda passen. Ni vet när man har en liten övertalningsritual med sig själv om man verkligen orkar träna och sedan känner sig lycklig långt ner i tårna för att man verkligen gjorde det. Jag har haft en period när jag gärna tränar på egen hand, men dessa två pass gav sannerligen mersmak till den där härliga boosten och gemenskapen som träningssällskap ger. Tre av veckans hittills fyra pass har jag tränat tillsammans med andra. Det är ovanligt mycket för min mig, men jag gillar det. Det är kul att träna med andra.

Dessutom är det verkligen en ynnest att få träna tillsammans med Ingela. Jag har skrivit om henne som instruktör tidigare, men hon är helt galet grym och det tåls att skrivas igen. Ingela plockar fram det där lilla extra, både i sig själv men också i oss som deltagare. Det går liksom inte att stanna i sin bekvämlighetszon under Ingelas pass. Det är klippt omöjligt. Det jag gillar allra mest är att hon plockar fram jävlaranamma och glädje på samma gång. Jag sjunger med till musiken och har roligt och jag väsnas när det är jobbigt. Det är atmosfären som råder – sjung om du är glad och skrik när det tar emot. Som jag pustar och väsnas när det är jobbigt, det ska ni veta. Och bra musik, vilken källa till glädje!

20140418-111810.jpg

Efter passet åt jag en riktigt smaskig frukost. Äggen från Skäfshult i Södra Vi fick inleda påskfirandet tillsammans med en finfin kokosmjölksyoghurt toppad med gottigheter som är schyssta för kroppen. På sista tiden har jag inte bara fokuserat på att handla ekologiska produkter så mycket som möjligt, utan jag har också försökt att handla så mycket lokala råvaror jag kan. Det känns viktigt att göra vad en kan för att stödja de lokala producenterna. Hönsen i Skäfshult är frigående, och vid bra väder är de utomhus under tak. Det är höns som har det bra. Det här med att äta frukost i lugn och ro är något av det bästa jag vet. Jag kan utan problem fördriva en hel förmiddag, och den här heliga långfredagen ska jag ägna mig åt en härlig kombination av att ta det lugnt och skrota runt hemma ihop med att umgås med människor jag tycker om, skratta med hjärtat och dansa. Till kvällen ska jag hem till min vän Jennifer där det vankas festligheter och det ska bli riktigt trevligt. Med dessa två träningspass i bagaget känner jag att jag skapar riktigt bra förutsättningar för en påskhelg med sting.

Vad gör ni idag?

Kommentera

