Att vakna upp med fredagsfeeling

Idag vaknade jag med riktig fredagsfeeling i kroppen. Ni vet känslan av: KICK ASS. REPEAT. Jag avslutade gårdagen med ett galet spinningpass igår och började den här morgonen med ett riktigt bra pass på gymmet. Gårdagens spinningpass var ett av de mest ansträngande och svettiga pass jag någonsin cyklat. Ingela var sannerligen och on fire, och det smittade av sig på oss deltagare. Helt underbart! För tillfället har jag en crush på både löpningen och spinningen. Jag antar att det blir så när en får in lite mer variation i träningen, och jag är oerhört glad över att ha hittat variationen i träningen den här våren. Det gör att träningen, för det mesta, känns rolig och just nu känner jag mig mycket motiverad.

Dagens pass bestod av bröst och triceps. Jag kände mig stark i kroppen och energin fanns där genom hela passet. Som avslutning efter de tunga styrkeövningarna körde jag en stege från 10 – 1 med benböj, armhävningar och burpees. Det gav ett rejält endorfinrus vill jag lova och jag hatälskar fortfarande burpees. De blir aldrig lättare hur mycket jag än övar. Jag hade ett sådant endorfinpåslag efter träningen att jag passade på att veckohandla och fixa på stan innan cyklade hem för att äta frukost och dricka kaffe i lugn och ro. Hela morgonen blev en riktigt fin start på dagen och fredagsfeelingen är ett faktum. Alltså mitt humör just nu, it’s a keeper! Nu ska jag se till att jobba med rättningshögen ett par timmar. Helst av allt vill jag vara utomhus i det fina vädret men rättningshögen minskar inte av sig självt och därmed behöver jag skapa förutsättningar för att få jobbet gjort. Jag har eftermiddagssol på min balkong (älsk!) och tänkte ta med mig datorn och kaffe ut ett par timmar. Jag förenar på så vis nytta med njutning. Det känns som en ganska bra plan.

20140425-123052.jpg

Finfredagsfrukost med en extra stor klick jordnötssmör på kokosmjölksyoghurten. Mums!

 Frågan är vad ni sysslar med den här finfredagen?

Kommentera

