Finfredag för andra gången den här veckan

Hej käraste ni!

Idag är det fredag, igen, för andra gången den här veckan. Två fredagar under en och samma vecka är ju väldans skönt, även om den här riktiga fredagen givetvis känns mer äkta. Jag älskar ju fredagar, det är veckans bästa dag! Min plan för dagen är att jobba med rättningshögen, hela dagen lång. Jag gav mig själv sovmorgon idag, kroppen var helt slutkörd efter gårdagens löpning (som jag by the way misstänker var längre än 12 kilometer. Jag ska mäta upp rundan lite mer exakt när jag springer den igen nästa helg!) och när klockan ringde vid halv sju var jag allt annat än redo för att kliva upp. Därför stannade jag i sängen fram till åtta, sträckte ut kroppen på yogamattan och åt sedan frukost i lugn och ro. Det finns ingen idé att stressa opp sig när en inte behöver. Jag tror snarare att jag skapar bättre förutsättningar för min kreativitet om min hjärna och min kropp får vakna till liv på rätt sätt än om jag skapar kaos inombords redan tidigt på morgonen.

Läser ni förresten bloggen Under vårt tak som skrivs av Magnus och Jenny? Jag läser bloggen och följer dem på Instagram och inspirationen är oändlig. Här kan ni läsa om hur och varför de lever en paleolivsstil och här kan ni läsa om hur de hälsoboostar. Själv hälsoboostar jag dagligen med kokosolja i kaffet. Kokosolja är, precis som Magnus och Jenny, skriver rena dunderprodukten och har en rad fördelar som att vara inflammationshämmande och energigivande. Min mage fungerar väldigt bra när jag får i mig kokosolja, och kokosfett/olja är också boostade för fettförbränningen. What’s not to love liksom?

20140502-100802.jpg20140502-100813.jpg
Vad gör ni idag? Jobbar ni? Är ni lediga? Tränar ni? Semestrar ni? Äter ni något gott ikväll? Berätta för mig.

One thought on “Finfredag för andra gången den här veckan

  1. Hej Cilla

    Tack snälla för dina fina ord om vår blogg, tack också för dina länkningar!

    Håller med angående kokosoljan, what’s not to love! Ha en fortsatt fin fredag!

    Hälsningar

    Magnus & Jenny

Kommentera

