Goda dagars magi

20140514-084048.jpg

Klockan är inte ens nio och jag har redan fått kommentarer om att jag är snygg i håret, att jag strålar och att jag ser oförskämt fräsch ut på morgonen. Man tackar! Faktum är att jag känner mig snygg i håret idag. Ni ser det inte särskilt bra på bilden ovan men jag har mycket lockigt hår. Jag plattar det för det mesta, men nu när mitt hår börjar växa till sig lite har jag börjat låta lockarna komma fram mer och mer. Jag har kommit på att det är ganska kul att kunna välja och jag tror minsann att jag passar ganska bra i de där lockarna trots att jag har avskytt dem större delen av mitt liv. Det är väl den där lilla detaljen att acceptera sig själv som en är som är skillnaden.

Den här onsdagen bjuder på en väldans massa skoj. För det första har jag äran att lyfta en fantastisk människa som veckans inspirationskälla senare idag. En kvinna jag riktigt beundrar och tycker oerhört bra om. För det andra ska jag ikväll åka till Kalmar med mina två jättebästisar och gå på föreläsning. Det är Jesper Caron som håller föreläsning i humorträning och jag tror att det kommer att bli grymt. Sist men inte minst; jag ska se till att skaffa mig en riktigt bra dag, vilket inte blir särskilt svårt med förutsättningarna dagen erbjuder. Givetvis är det enklare att skapa magi i livet dagar när allting flyter på, och dessa dagar tror jag att det är extra viktigt att riktigt suga in hur enkelheten känns och hur trivsamt livet kan vara. De minnen vi skapar genom goda dagars magi får vi förvara i fickan och plocka fram de där dagarna när det känns som att allting går emot oss. Då får vi påminna oss själva hur skönt det känns att vara på toppen och komma ihåg att känslan av att vara på botten inte varar för evigt. Styr vi skutan i alla väder kan vi stå stadigt med fötterna trots att det blåser och stormar omkring oss. Varje dag är en ny möjlighet till att skapa magi.  Låt oss ta vara på den möjligheten.

Kommentera

