Fyra nyanser av Cilla

Var det någon som sa Crazy Thursday? Jag misstänkte det! Alltså den här dagen. Tillåt mig att säga Skäre Gud, eller Oh My God för att passa lite mer internationellt. Det har varit en galen dag. Fast också en dag när jag har fått mycket gjort. Här ska klappas på axeln när lampan släcks ikväll.

Det är inte så väldans massa träning på den här träningsbloggen för närvarande. Vilken tur att jag också har det där med lite till-kortet att plocka fram ut skjortärmen då. Jag är mest glad över att jag kan lägga mitt fokus på jobbet, rättningshögen, nationella prov och slutbetyg utan att gräma mig alltför mycket över den uteblivna träningen. Jag saknar den, det gör jag verkligen, men det finns ingen som helst anledning att gnälla. Om jag ser ljuset i tunneln? Jag försöker och jag tycker att jag lyckas ganska bra. Jag jobbar med att inte bli gnällig över allt jag måste göra. Jag påminner mig om att det finns anledning till att framrutan är större än backspegeln; för att vi ska hålla fokus framåt. Jag har faktiskt inte tränat så här lite på evigheter som jag gjort de senaste två veckorna. Å andra sidan har jag inte druckit så mycket vin som jag gjort de sista veckorna heller, så det jämnar nog ut sig. Faktum är att jag mår ofantligt bra just nu. Det är stressigt och ont om tid och jag tränar mindre än vanligt och träffar inte mina vänner så mycket som jag önskar och jag har PMS men boy, vad jag mår bra! Kan jag må så här ruggigt fint i all den här stressen har jag kommit långt. Det är en vinst väl värd att firas (därav allt vin jag dricker!). Att jag mår bra, trots att jag har mycket av göra, är vad jag påminner mig om när gnällspiken försöker ta kommando över mig och liksom gnäll gnäll gnäller över allt som måste göras. Jag påminner mig om att livet är himla fint, om att jag är tillräcklig precis som jag är och att jag kan träna precis hur mycket jag vill så fort den här perioden är över. Om det fungerar? Jag vill påstå det, det vill jag minsann.

Frågan är om de elever vars prov jag rättare efter det här vinglaset (läs glasen) tjänar på det eller inte?

20140515-195315.jpg

Fyra nyanser av Cilla

Vad har ni gjort idag? Och hur mår ni? Kan ni inte prata lite med mig när jag sitter här med mitt vinglas och min rättningshög? Gört.

One thought on “Fyra nyanser av Cilla

  1. Ah, maj, en lärares mest avslappnade och lugna månad…. Jag funderade faktiskt precis på när jag och min handledarkollega satt ner och pratade senast, och inte bara utbytte lite snabb info, på språng. Vad härligt att det ändå känns bra i stressen, du har precis som du säger kommit långt. Och som avslutning så vet jag av egen erfarenhet att provrättning definitivt hör ihop med vin, även om jag förespråkar cava i sammanhanget 🙂

Kommentera

