Ingen kan ta ifrån dig dina vackra tankar

God morgon käraste ni!

Äntligen finfredag! I likhet med tidigare veckor har den här veckan gått toksnabbt. Jag har redan avverkat mina 45 arbetstimmar och kommer säkerligen att avverka ytterligare 15 timmar innan helgen är slut. Så visst, idag är energin lite sisådär idag. Lite trött i huvudet. En är ju inte mer än människa så att säga, och hårt arbete tar ut sin rätt även om jag är bra på att se saker från den ljusa sidan.

Hur ska jag motverka tröttheten då? Först och främst ska jag gå och träna efter jobbet. Kanske springer jag en runda, kanske häver jag mig i tunga vikter. Bara jag får röra lite på kroppen och skaffa mig endorfinrus. Därefter ska jag njuta av trevlig sällskap och god mat resten av kvällen. Jobbet lämnar jag i väskan och plockas inte upp förrän i morgon förmiddag. Balans ni vet. Utöver det upplägget tänker jag vackra tankar. Jag väljer glädjen och skrattar med hjärtat. Jag uppmärksammar de små sakerna, de små ljusglimtarna som är livet. Jag säger till mig själv att jag är tillräcklig, att jag gör tillräckligt och att jag duger som jag är. För jag tror att det där med att tänka vackra tankar är det viktigaste vi kan göra. Allra helst när det blåser och stormar lite omkring oss. Det är ju det enda ingen annan människa kan ta ifrån dig, eller hur? Du väljer själv formen på dina tankar, oavsett hur människor behandlar och bemöter dig. Jag väljer att bemöta mig själv med vackra tankar. Jag väljer att vara god mot mig själv.

20140516-080738.jpg

 

 

Kommentera

