Jag ser ljuset!

God morgon sötnosar!

Vilken vecka det har varit. Jag tror knappt att det är sant att den snart är över. En maratonvecka deluxe. En jättebästis som har fyllt år, massa (massa!) rättning och planering och förberedelser och samrättning av nationella prov och samtal med elever och även lite träning. Fast här sitter jag, sliten och trött, och hejar på mig själv. Det är inte mycket kvar nu och jag ska ta mig tusan hålla ut. Varje dag får jag dra streck över några saker på att göra-listan och det känns förbaskat skönt. Det är snart sommarlov och jag ser ljuset i tunneln.

20140523-074354-27834582.jpg

Trots att tempot är högt försöker jag ta in hur otroligt vacker det är utomhus just nu. Så fort jag känner energin tryta tittar jag ut genom fönstret och suger in energin från naturen. I den bästa av världar skulle jag givetvis vara utomhus i detta vackra väder, men jag får nöja mig med fönstertittning. Snart, snart kan jag springa i skogen och riktigt njuta av den underbart fina naturen vi har just nu. Försommaren är magisk! Jag ska ta mina sista intensiva dagar med rättningshögen och ta åt mig känslan av tillfredsställelse varje gång jag drar streck över en slutförd uppgift. Det här blir den sista riktigt galna arbetshelgen för min del. Jag tänker att jag nästkommande helgen innan studenten ska försöka ge mig på det där med att vara ledig. Vad det nu är?! Om ni inte hör från mig under helgen önskar jag er en fantastisk helg med vackert väder, härlig energi i kroppen och mycket kärlek.

Kram Cilla

2 thoughts on “Jag ser ljuset!

  1. Åh vad jag unnar dig ledigheten, som du slitit nu på slutet! Jag hoppas verkligen att du orkar hela vägen in i mål och att du får koppla av med fotbad, ansiktsmasker, skratt och solskenspromenader sen! Heja dig!

  2. Detta är första gången som jag är inne på din blogg och jag vill bara lämna en liten note och säga att jag kommer komma tillbaka. Det behövs mer människor, som har samma sunda och fina tänk som du har, i bloggvärlden och på internet – ja, i livet i det stora hela. Så tack!

Kommentera

