Tacksamhetstisdag: Ni är fantastiska!

När en inte mår bra är det lätt att ifrågasätta sig själv. Varför ska jag blogga? Vad ger det mig? Vad ger det någon annan? Vi kan nog alla vara överens om att det inte är särskilt svårt att tycka synd om sig själv när en inte mår bra. De senaste dagarna har mina tankar gått så där. Att jag inte gör skillnad, att det kan kvitta att driva den här bloggen, att jag ska leva mitt liv i verkligheten och inte genom sociala medier. Att jag ska leva livet i verkligheten är givetvis en viktig faktor och om jag, när jag är i mitt sinnesfulla bruk, upplever att jag inte lever livet på det sätt jag önskar är det västenligt att jag gör någonting åt det. Det där andra är bara tycka synd om sig själv-resonemang och en lite dos av offermentalitet. Ni ger mig otroligt mycket. Att skriva ger mig otroligt mycket. Jag tvingar mig själv att växa och se saker ur olika perspektiv genom att lyfta delar ur mitt liv i det här öppna forumet.

Igår strömmade det in mail från kvinnor som lider av PCOS och har andra hormonella besvär. Jag känner mig överväldigad av era kommentarer och era mail. Att ni tar er tid att sträcka ut en hand och berätta om era liv ger mig otroligt mycket styrka. Det gör att jag kan tänka rätt, sträcka på ryggen och säga till mig själv: Skärp dig Cecilia! Du är inte ensam. Och det är den känslan, precis den känslan, som faktiskt är den primära anledningen till att jag driver den här bloggen. Att visa för omvärlden att vi kan finnas för varandra. Att igenkänning är en viktig faktor. Att om du ser att jag är precis som du är känner vi oss mindre ensamma. Mer gemenskap, mer glädje. Mer kärlek.

Jag riktar ofantligt mycket tacksamhet till er som läser den här bloggen idag. Till er som läser, till er som kommenterar, till er som skickar mail. Jag känner otroligt mycket tacksamhet inför att få ge er något: igenkänning, inspiration, känslan av att våga, motivation – you name it. Jag är glad för att just du lägger ner tid på att läsa den här bloggen. Tack!

20140527-083330-30810052.jpg

2 thoughts on “Tacksamhetstisdag: Ni är fantastiska!

  1. Tack själv, Cilla! Är väldigt tacksam att du delar med dig. Det måste pratas mer om PCOS, kan aldrig bli för mycket. De flesta vet ju inte ens vad det är, inte ens läkare. En åkomma förenat med så mycket skam, så ska det inte vara. Tänk vad internet kan vara bra ibland!
    Önskar dig en fantastisk dag!

  2. Och tack för att du skriver!
    Jag är så dålig på att kommentera från mobilen. Men jag läser varje dag. Och inspireras.

Kommentera

