Vegetarisk måndag: kikärtsbiffar

Förra veckan bestämde jag mig för att ha en dag i veckan när jag äter vegetariskt. Det ger mig möjlighet att vidga mina vyer i köket, det är bra för miljön och det är bra för min kropp. Maj månad gick till historien som månaden när jag snoozade en halvtimme på morgonen och lagade enformig mat. Men hey, nu är det ny månad, ny möjligheter och jag ska experimentera och leka mer i köket den här månaden. Och kliva upp när klockan ringer. Jajamän!

20140609-180651-65211804.jpg

DU BEHÖVER:

2 pkt kikärtor
2 ägg
1,5 dl riven ost
½ fetaost (jag använder på getmjölk)
1 msk fiberhusk
salt och svartpeppar

Skölj kikärtorna i vatten och låt rinna av. Mixa sedan till slät massa med stavmixer. När du får en slät massa tillsätter du resterande ingredienser och rör samman. Jag tycker bäst om att blanda samman ordentligt med händerna. Värm sedan en panna med smör och stek på medelvärme i ett par minuter. Jag serverade mina biffar med sallad, grönsaker och halloumiost.

Smaklig måltid!

 

One thought on “Vegetarisk måndag: kikärtsbiffar

Kommentera

