Hej måndag och fyra dagar till semester!

Så kom äntligen den stora studentdagen, och precis som sig bör var den över i ett nafs. Det var en mycket lyckad dag och jag sparkade ut min mentorsklass med både tårar och skratt. För mig var den en mycket speciell dag eftersom den här klassen är den första klassen jag får följa under tre års tid. Annars har jag bara varit mentor i klasser ett eller två år. Därför fällde även jag en och en annan tår innan glädje och skratt tog överhand. Eleverna hade skrivit en låt till mig och min mentorskollega samt köpt blommor och ett superfint armband. Ni hör ju, vilket fantastiskt gäng! Överlag var det en mycket fin dag och trots att regnet öste ner höll sig alla på gott humör. Vi hade inte några större problem med fylla och sådant som faktiskt gått lite överstyr de tidigare åren. Jätteskönt tycker vi som jobbar på skolan.

20140616-074036-27636986.jpg

Vad har jag då gjort i helgen?

Tagit det lugnt. Tränat. Umgåtts. Varit på middag med familjen. Storstädat lägenheten. Lagat god middag. Känt vittring av semester och känt att det här läsåret har varit det bästa i min yrkeshistoria. Jag går till jobbet de här sista fyra dagarna med en känsla av att jag har lyckats. Inte bara har jag lyckats att ta mig tillbaka på banan efter att nästan, nästan blivit vidbränd utan jag har också lyckats att hitta den gnista och passion jag faktiskt känner för att vara lärare. Jag har haft så otroligt roligt det här året och jag har växt både som människa och yrkesperson. Det ska bli fantastiskt skönt med sommarlov men jag tycker också att det ska bli roligt att börja jobba till hösten igen. Fast först; fyra sista arbetsdagar kvar att tagga innan semester.

20140616-075328-28408128.jpg

 Hur har er helg varit?

Kommentera

