Tacksamhetstisdag: plötsligt händer det!

Plötsligt händer det som en brukar säga. Idag har jag morgontränat för första gången på evigheter. Say what? Jo, nu när tempot lugnar ner sig inför sista arbetsveckan kände jag att det var dags för att bege sig till gymmet i arla morgon. Klockan ringde 04.45 och jag klev upp. Bara kicken av att faktiskt göra det jag planerat gav mig energi. Jag har ju verkligen prioriterat att sova den här stressiga tiden, och därför kändes det nästan lite pirrigt i kroppen när jag klev ur sängen. Att göra det en har bestämt sig för och lovat sig själv är väldigt peppande. Håller ni inte med? Och det där med att äta frukost efter träning är sannerligen något speciellt. Allting smakar så väldans gott. Idag gjorde jag kokosmjölksyoghurt med hallon och mango och toppade sedan med blåbär, gojibär och mullbär. Mer bär till folket!

20140617-103042-37842833.jpg

 

Hur kändes det då att morgonträna? Alltså, jag tycker att det var skönt att komma upp och att det känns fint i kroppen att jag gett mig en sådan fin snart på dagen. Jag sticker inte under stol med att jag inte riktigt hade samma energi och kraft i musklerna som när jag tränar senare på dagen eller kvällen. Då har jag ju pillat i mig ett par måltider. Det var inte så att energin på något sätt sinade eller att jag upplevde det som tråkigt, inte alls, men den där extra boosten som jag upplever med mat i kroppen saknades något. Men skitsamma, jag morgontränade efter att ha prioriterat sömn under den stressiga majmånaden och det är vad jag lägger fokus på idag. I morgon tänker jag mig att jag ska kliva upp ytterligare en tidig morgon. Då står intervaller och axlar på schemat. Det kommer att bli fedt.

20140617-103041-37841883.jpg

Och det är klart. På torsdag får jag äntligen semester. Det är jag också väldigt tacksam över. Semester, vilken grej va?!

One thought on “Tacksamhetstisdag: plötsligt händer det!

Kommentera

