Hej morgonträning! Igen.

Så där ja. För andra dagen i rad ringer klockan tidigt och jag tar mig upp ur sängen och iväg till gymmet. Feels pretty damn good ska jag säga er. Jag tror inte att det handlar om själva tränandet så mycket, det har jag lärt mig att jag får till ändå, utan det handlar om att jag gör det jag har bestämt mig för. Att vara trött och sliten kan leda till att en börjar tumma på det som är viktig för en själv. Under en tid är det bergis ingen fara, men ju mer tiden går desto enklare är det att börja tumma på sig själv. Det är som att en vänjer sig och glömmer bort varför en började. Jag tror att det var lite så jag kände när jag ställe klockan för morgonträning i måndags kväll. Att nu Cilla är det dags att ta lite kommando, vara kapten och se till att göra de där sakerna som du älskar. Och så gjorde jag det.

Passet då? Jag hade tänkt springa intervaller men det var jag inte det minsta sugen på. Istället körde jag axlar och rumpa i superset. Effektivt och svettigt. Precis som igår var det himla roligt, men ändå kändes det som att något saknades. Den där extraboosten som jag har insett finns i kroppen på eftermiddagen. Samtidigt vet jag att det handlar om vana. Jag var van att träna på morgonen och det fungerade hur bra som helst. Nu är jag van att träna på eftermiddagen och det fungerar hur bra som helst. Allt det där vi inte är vana vid känns ju lite jobbigt och motsträvigt och ja, ni vet. Så jag brände av passet och sjöng sedan hela vägen hem där jag lastade in en sådan god frukost i foderluckan. En ganska bra start på dagen om du frågar mig.

20140618-090146-32506177.jpg20140618-090146-32506510.jpg

 

Kommentera

