Om inte nu, när?!

Sötnosar! Jag har inte glömt er eller tröttnat på er. Det har bara varit en helg som jag har fyllt med mycket. Mycket som är roligt men också en del jobbigt. Jobbigt som i backintervaller och bärande av möbler i den där impulsen jag fick i att möblera om i vardagsrummet. Roligt som i efterlängtad träning med lördagsgänget och god, god matlagning. Och jag har blivit rödhårig också.

20140629-222427-80667835.jpg

Jobbigt som i ångest och känslosvall. Ni tänker PMS. Jag säger att ni har fel. För första gången fick jag mens helt enligt konstens alla regler på dag 29 i tisdags. Snacka om förvirring. Ingen verkar veta vad mitt underliv håller på med. Än mindre jag själv. Jag menar boy, jag hinner inte ens vara ledsen över cystor och smärta i äggstockar om min menscykel typ är normal. Det är så stort att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Så jag gjorde både och. Det passar mig ganska bra det där med både och. Och en tid för vidare utredning har jag också fått. Jag känner att jag blir tagen på allvar, det känns bra.

Nåväl. Faktum är att helgen har varit en fantastisk helg. Jag har skrattat så där med hjärtat lika mycket som jag har gråtit med hjärtat och det tycker jag är bra. Ärliga känslor så där i sina ytterligheter. Mitt i allt detta har jag tränat grymma pass tillsammans med grymma människor. I går med lördagsgänget på gymmet och idag med min snabba löparkompis i skogen. Två pass way outside my comfort zone. Och det är nog det som är grejen just nu, att jag befinner mig utanför min comfort zone. I livet. Jag upptäcker på nytt, upplever nya smaker. Samlar känslor i fickan. Tänker nytt. Vågar och provar. Det är lika skrämmande som häftigt. För jag känner att jag är på väg någonstans, men jag är lite rädd för att ramla pladask och göra fel. För hur många chanser kan en få?

Många! Det är jag ett livs levande bevis på. Och vågar du inte tro på det själv kan du tro på mig. Att ramla behöver inte vara farligt. Det behöver inte innebära att en snubblar pladask och river upp armar och ben. Nej, en kan slå i nosen lite lätt, fnissa för att det säkert såg roligt ut och borta bort dammet från axlarna. Vi behöver komma ihåg att när en dörr stängs öppnas en annan. Bakom varje hörn finns en möjlighet. Alternativen i livet är många, bara vi vågar se dem och prova.

Så jag tänker, let’s boogie. Kasta av dig skorna och gör det där du fantiserar om. Designa dina egna drömmar. Var kapten och make shit happen. Det är så mycket vi gör bara för att vi ska göra det. Så lite vi gör för att vi vill. Det är så rackarns dumt! Ta en chans. Prova något nytt. För din skull och känn hur du stärks av det. Själv bestämde jag mig för en tid sedan att inte ha någon stor baluns när jag fyller 30 utan att i stället göra en resa jag vill göra. Livet är för kort för att skjuta upp saker till sen hela tiden. Sen, vadå sen? Om inte nu, när?

20140629-225727-82647424.jpg

5 thoughts on “Om inte nu, när?!

  1. Som Säkert! sjunger: ”När man var liten föll man jämt, nu ska det va’ så jävla hemskt.”

    Fin text att läsa. Din alltså!

    • Hon är väldans bra den där Säkert. Klok och insiktsfull. Men det är ju lite så, att falla blir så stort när en är vuxen. En ska vara realistisk och eftertänksam i så mycket. Så jag tänker att det går att förändra synsättet på det där med att falla, att det inte behöver vara särskilt farligt alls. Tack för input och din kommentar 🙂

    • Tack! Jag har blivit så himla mycket modigare med håret och vågar testa lite mer än när jag var ljus. Jag känner mig fin i det röda 🙂

      Jag sticker till Grekland, helt rätt. Har bestämt mig för att upptäcka vackra Santorini och ser otroligt mycket fram emot det. I september smäller det, 15e för att vara helt korrekt!

Kommentera

