Grattis på ettårsdagen!

Idag är det en väldigt speciell dag för mig. Jag firar ett år i min lägenhet. Ett år! Som jag har hattat runt i olika lägenheter, i olika städer känns det verkligen speciellt att sitta här idag. Det känns faktiskt nästan som att fylla år.  Jag får nypa mig i armen. Det kanske låter märkligt, men jag har för första gången på evigheter skapat mig ett riktigt hem. Ett hem som är fyllt med kärlek, minnen och värme. Ett hem som är mitt. Ett hem jag vill stanna kvar i. Och jag har inga planer på att flytta än på ett bra tag, det känns tryggt och bra. Jag har börjat göra fint hemma på ett sätt jag inte haft ork eller energi till innan. Jag bonar om, sätter upp nya gardiner, möblerar om för bättre mysfaktor, letar möbler på Blocket (som jag sedan kan måla om och göra i Cillastyle) och låter mitt intresse för inredning finnas till. Och den som känner att den sitter och trycker på ett runt köksbord och fyra stolar får gärna hojta till. Nytt som gammalt, slitet eller inte. Jag vill gärna, gärna ha ett runt bord i mitt kök.

20140701-100308-36188470.jpg

För att fira den här speciella dagen började jag morgonen på gymmet. Efter backintervallerna jag och min löparkompis avverkade i söndags var benen inte redo för varken benpasset eller intervaller på löpband. Därför strukturerade jag om planen något och körde bröst och rygg. Ett pass med hög puls, snålt med vila och bra tryck i musklerna. En morgonsmutti innan gymmet har blivit den nya vanan och jag märker stor skillnad på morgonträningen än när jag tränar helt på tom mage. Som jag skrivit tidigare handlar det troligen om att vana och att göra en rutin till sin, men efter att ha tränat mycket eftermiddag- och kvällspass på senaste tiden kände jag mig mest urlakad och trött i musklerna så där direkt på morgonen. Problemet löst med smutti i sängen en stund för att väcka kroppen och vips finns det tillräckligt energi för träning. Skam den som ger sig.

20140701-100308-36188313.jpg

Och aldrig smakar frukost så gott som när en riktigt har tagit ut sig. Jag tröttnar aldrig. Kokosmjölksyoghurt toppat med gottigheter för kroppen. Bästa frukosten som finns.

 

Kommentera

