Hej finfredag!

Idag vaknade jag så där störigt tidigt igen och kände mig pigg. Vid halv åtta hade jag redan gått morgonpromenad och ätit frukost. Det är till att vara effektiv så här på finfredagsmorgonen. Jag fortsätter min fredag genom att ta mig till yogamattan och genomföra ett pass som känns precis lagom för mig just nu: Pia Wallbergs semesterpass 1. En lugn klass med fokus på flöde i kropp och själ. Här ska flödas precis så som kroppen vill. Stillsamt och skönt. Jag har sådan djävulsk träningsvärk i benen efter ett benpass och ett galet spinningpass. Den där Ingela var inte nådig mot oss igår.

20140704-080824-29304038.jpg20140704-080825-29305191.jpg

Den här dagen kommer att innehålla mycket aktivitet och sociala sammanhang. Jag vilar från gymmet efter tre grymma pass och laddar istället inför träning med lördagsgänget. En sista urladdning innan jag far till Borås, och jag vet ju inte alls hur mycket träning jag kommer att få till under de där hektiska tre veckorna. Vad gör jag idag då? Jag bakar tårta till min lillebrors födelsedag, träffar en kär vän, gör mig kvällsfin, äter middag med familjen och uppmärksammar det där födelsedagsbarnet som blir 26 år i morgon. Jag förstår att ni ställer er samma fråga som jag gör: var tog tiden vägen? När, exakt när, blev min lillebror 26?

Kommentera

