Snart drar karusellen igång

Vad gör ni ikväll sötnosar?

Själv har jag lagt upp fötterna på ett litet gulligt soffbord och dricker rooibooste ur en kopp som jag blev helt kär i på direkten. Jag försöker ta in den här stunden och verkligen uppskatta allt det som händer just nu. Det är en härlig känsla i kroppen – pirrig men också skön. Som att vara nykär. Det känns så otroligt starkt i kroppen. Nästan obeskrivligt obehagligt och fantastiskt på en och samma gång.

20140706-202946-73786564.jpg

Det är en stor dag idag. Jag befinner mig i Borås och här ska jag stanna i tre veckor. Sist jag bodde i sådan kvadratsmart lägenheten var 2009 när jag pluggade i Kalmar och fick livet att gå ihop på liten yta. En glömmer bort hur det är att bo litet. Tjejerna jag har lånat lägenheten av har gjort så fint för min ankomst och jag vet att tiden i den här lägenheten kommer att bli magisk. Anledningen till att jag ska tillbringa tre veckor på 25 kvadratmeter i Borås är för att det äntligen är dags för mig att gå den där utbildningen till personlig tränare och kostrådgivare. Lika obeskrivligt som det är att vara förälskad, lika obeskrivligt känns det att det äntligen är dags. Jag har sparat pengar och väntat och tänkt och känt under vad som känns som otroligt lång tid. Så lång tid att jag lika gärna kunde ha ändrat mig och gett upp. Det har varit ett par hinder på vägen för att komma hit, men nu är jag här och det känns underbart. Underbart som i många känslor samtidigt. Det är spännande och nervöst och pirrigt och ja allt ni kan tänka er.

Så nu sitter jag här, kvällen innan hela karusellen drar igång och njuter. Kanske borde jag plugga anatomi och fysiologi men det tänker jag inte göra. Jag tänker sitta i den här soffan och titta på teve, dricka mitt te och njuta av kvällen. Det är troligen den sista kvällen på ett tag som jag gör på det sättet. Nu kör vi igång hörrni, det är så spännande!

 

4 thoughts on “Snart drar karusellen igång

  1. Känner igen känslan 😊 älskar starten på en ny kurs. Har dock kursförbud då det blev lite för mycket i början på 2014 när jag skulle avsluta min lärarutbildning på distans samtidigt som jag jobbade. Man orkar inte allt – tydligen.

    Lycka till! 💛😊

  2. Nähä – inte du också? Så roligt! Jag ska gå min PT-utbildning i höst efter några års velande och funderande. Bestämde mig slutligen för att skrapa ihop pengarna och följa drömmen! Lycka till 🙂

Kommentera

