Schysst käk under utbildningsveckorna

Ännu en dag i skolbänken är avklarad och ännu en kväll med näsan i böckerna väntar. Jag fortsätter att plugga anatomi och tackar för alla tips om hur en bäst pluggar! Jag har köpt färgpennor och tänker sätta igång med lappar redan ikväll. Idag har vi mest varit inne på fysiologi och rollen som personlig tränare. Det blev många intressanta diskussioner kring den biten och det är tydligt att vi vill olika saker med vår utbildning. Så måste det givetvis få vara. Att vara personlig tränare och att coacha andra människor till ökad hälsa och ökat välmående kan vara en sak för mig och något helt annat för en annan människa. Att jag brinner för hälsa och träning har väldigt lite med snygghetshets, smal midja och stora muskler att göra. Mitt intresse ligger i att må bra, att vara bekväm i sin kropp och hitta mer glädje i så väl träning som i livet. Mitt fokus ligger i att leva sitt bästa liv som sitt bästa jag och att stötta människor i den förändringen och utvecklingen. Jag vet hur det känns att förakta sig själv och sin kropp och jag tror att jag kan vara ett stöd för många människor när det kommer till att bli litet mer bekväm med sin kropp och lite mer tillfreds med sin tillvaro. Jag har många varför till varför jag vill göra det här.

Nå väl. Innan jag for till Borås lovade jag mig själv att inte tumma på maten och skylla på tidsbrist under de här veckorna. Det är lätt att hamna off road när en reser, är på semester eller bara bor på en plats en inte brukar bo på. Det krävs lite mer meck att få till kosten som en vill när en frångår sina vanliga rutiner, men det är inte någon omöjlighet. Det tar faktiskt inte längre tid att laga mat i ett litet kök även om ett litet kök tvingar mig att tänka till något mer än vanligt eftersom jag inte har så mycket utrymme i kyl och frys. Maten jag äter de kan bli något enformig de kommande veckorna, men det fungerar för mig. Jag vet att jag mår som bäst och får ut mesta möjliga av de här veckorna om jag fortsätter att ge min kropp schysst käk. Käk som gör att jag orkar vara aktiv under utbildningen, som gör att jag orkar plugga på kvällarna och som gör att jag orkar klämma in lite träning här och var också. För mig är det viktigt att ge mig själv bra mat och eftersom det känns viktigt för mig ser jag till att hålla mig till det också.

20140707-181754-65874831.jpg20140707-181754-65874493.jpg

 

Kommentera

