Saker jag har njutit av idag

Skog och backar bara några hundra meter ifrån där jag bor. Där traskade jag upp och ner och lyssnade på samma låt om och om och om igen. Det är ett märkligt beteende, jag vet. Det är backigt i den där skogsplätten mitt i stan och jag tänker att det blir perfekt för backintervaller. Troligen redan i morgon. Sedan lagade jag middag, färgade håret och fixade en döskön ansiktsmask. Eller fixade och fixade, jag köpte en på Willys. En helt vanlig mask med allt möjligt en inte ska ha i ansiktet. Fast det var skönt och huden blev len som en barnstjärt. Det går an att göra sådant ibland också. Jag vill inte bli för pretto.

Och idag är det 54 dagar sedan jag slutade snusa. Jag är så stolt. Dra på trissor vad stolt jag är. Hur ska jag fira det? Som jag brukar fira saker jag verkligen kämpat för; med bläck på kroppen. Jajamän. Tatueringar är min nya drog. Och kaffe med lakritspulver.

20140711-213648-77808696.jpg20140711-192824-70104968.jpg20140711-192824-70104462.jpg20140711-192828-70108081.jpg20140711-210125-75685104.jpg

Och den där låten jag inte kan sluta lyssna på hittar du här.

One thought on “Saker jag har njutit av idag

  1. Bra kämpat gällande sluta snusa, bara att fortsätta att kämpa. Vart fri i lite mer än 6 månader och jag kämpar fortfarande, vissa dagar går bättre än andra. Kom på när jag läste ditt inlägg om belöningar och mål. Att sätta upp mål längs den snusfria vägen hjälper nog en hel del i de tuffaste stunderna. Så. Tack för att du påminde mej om att vi ska belöna oss själva:-)

Kommentera

