Som fisken i vattnet

I natt kunde jag inte sova. Det var olidligt varmt i lägenheten och min hjärna gick på högvarv. Skelettben, skelettmuskler, leder och annat jag behöver kunna för att klara teorin for omkring i tankarna på mig. Jag försökte djupandas, eldandas och växelandas men jag kunde ändå inte riktigt få kroppen att slappna av. Kanske för att jag låg och tänkte på hur hemskt det är när cancerhelvetet tar unga människors liv. Det är så orättvist, så otroligt svårt att förstå. Cancer. Det är det fulaste ordet jag vet. Dessutom händer det mig sällan, att jag inte kan sova, och jag har inte några bra strategier. Jag tröttnade på att vara klarvaken någon gång efter ett och tände lampan och läste en timme eller så. Jag hade nog kunnat stanna uppe hela natten för att boken var så bra, men några timmars sömn behövde jag skrapa ihop inför dagens prövningar. Det blev väl sisådär en fyra timmars sömn och när jag vaknade såg jag ut som att jag varit vaken i 48 timmar. Mer svullna ögon har jag aldrig skådat. Hej sliten tjej!

Idag har vi tränat med kettlebells. Jag har fått justera min teknik en hel del och lärt mig nya övningar. Vad jag behöver träna mest på är att arbeta mer korrekt med höftpartiet och att rikta blicken framåt för nackens skull. Jag har verkligen fått många aha-upplevelser vad gäller tekniken de senaste dagarna. Ni vet; gör om, gör rätt. Just nu vill jag bara vara på gymmet och nöta, nöta, nöta. Jag behöver sänka vikterna och se till att nöta teknik på en del övningar när jag kommer hem. Inte minst har jag fått idéer och förståelse för hur jag ska lägga upp min egen träning framöver. Ni kan tänka er hur det spritter i kroppen att få komma igång. Vad roligt det är att lära sig saker hörrni.

Förutom kettlebellsträning hade vi idag i uppgift att planera ett träningspass till en kursare på en timme. Vi var en man kort idag och körde därför tre stycken tillsammans. Det blev lite kort om tid och lite vajsing här och där, men det var en rolig eftermiddag. Jag tycker att det är roligt att instruera, men minst lika roligt att bli tränad av de andra. Och de är duktiga de där människorna jag går den här utbildningen med. I mitt vanliga liv har jag inte särskilt många människor som brinner för träning på det sätt jag gör och det är verkligen givande och roligt att få nörda ner sig i det tillsammans med andra som känner på samma sätt. Som förstår varför en prioriterar träning framför så mycket annat, som förstår varför en tackar ner till socker eller alkohol och som inte tittar ner i lunchlådan och lite skeptiskt frågar vad en ska äta idag. Vi har alla olika bakgrund, erfarenhet och kunskap, men det är det som gör det intressant. Att lära av varandra. Att utnyttja olikheter och se olika perspektiv. Det är väldigt lärorikt. Jag trivs – som som fisken i vattnet. I morgon ska vi öva på olympiska lyft, det är jag riktigt spänd på. 

20140711-192826-70106642.jpg20140711-192825-70105923.jpg

 

One thought on “Som fisken i vattnet

  1. Vet precis hur du känner – det är underbart att få nörda ner sig med likasinnade! Inte bli ifrågasatt, inte behöva förklara/försvara sig, utan istället ha intressanta diskussioner och känna att man själv utvecklas av det!

Kommentera

