Chiapudding

Söndag, första dagen jag inte behövde ställa klockan den här veckan. Vad tror ni händer? Jo, jag vaknar klockan fem. Den där efterlängtade sovmorgonen uteblev, men jag hade en skön morgon med frukost i lugn och ro. Och kaffe, mycket kaffe just nu! Energin har gått åt den här första veckan och boy vad jag är hungrig på morgonen. Jag har gått all in på chiapudding eftersom det är smidigt att förbereda kvällen innan och bara ta fram på morgonen. Tidssparande och supersmaskigt, vilken kombo hörrni. Och till skillnad från kokta ägg, som också är smidigt, går det att variera smaksättningen på många sätt med chiapudding. Min favorit är kanel och kardemumma, men hallon och lakrits gifter sig också fint i munnen. Nom nom!

20140713-075853-28733009.jpg

One thought on “Chiapudding

Kommentera

