Att göra vad en måste göra

Jag är ju litet tyst av mig för tillfället. Fullt fokus ligger på att klara den teoretiska och praktiska examinationen i morgon. Imorgon! Hur fort har det inte gått liksom? Det är mycket att tänka på. Allra helst när det kommer till teorin och alla dessa muskelnamn på latin och dess funktioner, men att programplanera träning är inte så enkelt som en kan tro. Jag har lärt mig så otroligt mycket de här två veckorna. Jag känner mig helt fullmatad. Och inspirerad! Jag vill komma hem och köra igång med nytt träningsupplägg, nya mål och nya tillvägagångssätt. Det riktigt spritter i kroppen. En nytändning skulle jag vilja kalla det. Bara jag tar mig igenom den däriga examinationen i morgon så kan jag börja lägga fokus på de spännande sakerna som väntar. Eller ja, jag ska ju givetvis ta mig igenom kommande vecka på kostutbildningen också. Det är mycket nu.

Igår hade vi examination i blodtryck, kalipermätning och omkretsmätning samt en konsultation. Och vem tror ni blev testperson? Jajamän, tjejen som från början inte var särskilt bekväm med att ta av sig tröjan. Jag! Nu har jag varit avklädd så mycket med mitt lilla gäng att jag i princip kastar av mig kläderna så fort någon nämner ordet mätning. It’s funny how things change. Men ni vet, allting händer av en anledning och jag har sannerligen fått tillfälle att träna på att vara bekväm i min egen kropp. Jag har stor, stor förståelse för hur det kan kännas den dagen jag mäter mina framtida kunder. Hur det gick? Jag har ingen aning. Det kändes okej, men jag tror att testerna bör vara ganska precisa och då har en ju inte råd med tabbar även om de är små. Vi får inte veta om vi klarar oss eller inte förrän all examination är över. Så trots att jag inte vet huruvida det gick vägen igår eller inte laddar jag för proven i morgon. Jag pendlar fortfarande mellan trygghet och panik. Jag påminner mig om och om och om igen att jag har lärt mig massor. Massor! Att det är okej om jag inte klarar mig även om jag givetvis vill ha min licens så småningom. Jag vill klara mig, jag jobbar för att klara mig men om jag inte klarar mig så innebär det att jag inte är redo för en licens och då antar jag att jag faktiskt behöver lära mig mer.

Nå väl. Jag gör vad jag måste göra nu när jag måste göra det, så kan jag göra vad jag vill göra när jag vill göra det. Alltså sen. Nu: fokus examination i morgon! Och ni, mina sötnosar, ni kan väl hålla tummarna för mig? Och under tiden jag är tyst kanske ni kan berätta vad ni gör? Semestrar ni? Jobbar ni? Tränar ni? Lagar ni något gott att äta? Tell me. Och just det. Vi ska prata om livet med PMS så fort det här är över. Jag vet inte om det är de där cystorna i min äggstock som gör allting värre, men dra åt skogen vad jag pendlar i känslor. Och mer då? Jag mediterar och yogar nästan varje dag. Det tar ner mig på jorden och igår sprang jag intervaller i backarna där jag bor och sedan yogade jag utomhus i gräset. Tio poäng på den upplevelsen.

20140717-132834-48514248.jpg

Den däriga chiapuddingen som avnjutes varje morgon. Fast jag saknar min kokosmjölksyoghurt en del. Och mitt eget kök. Massor!

Kram!
/Cilla, som har PMS och är känslomässigt begåvad på en och samma gång.

3 thoughts on “Att göra vad en måste göra

  1. Hej Cecilia!
    Jag undrar om du vet var man kan köpa Rawprodukter här i vimmerby? Finns det någon affär som säljer det? Är sugen på att testa det!
    Vill annars bara säga att du är en stor peppande inspirationskälla! Ha det bra 🙂
    Hälsningar Elin

  2. Hej! Åh stor tumme upp för ett inlägg om PMS och svängande känslor. Vill också säga att din blogg är helt underbar, det är så skönt med en plattform där det tillåts att vända ut och in på tankar och resonemang och där man ser till hela människan och inte bara kroppen eller knoppen. Du äger! Och stort lycka till med din utbildning, du kommer fixa det!!

Kommentera

