Examination och en helt vanlig semesterhelg

God morgon kära läsare!

Det är måndag, solen skiner och idag börjar jag den sista delen i den här utbildningen: kosten! Mitt skötebarn. Där mitt hjärta finns. Förra veckan var verkligen helt galen. Jag pluggade och pluggade och pluggade lite till. Vi nötte och övade på de praktiska bitarna på skolan och hemma läste jag till det att jag stupade i säng. Om jag inte klarar mig vet jag åtminstone att jag har gjort precis allt vad jag kan för att lyckas. Det känns bra.

Jag var i princip gråtfärdig och helt slut i både hjärna och kropp när examinationen var över i fredags. Det var så mycket anspänning i kroppen, så mycket känslor i luften. När jag coachat min kursare Sofie genom mitt träningspass kändes det som att ta hål på en ballong. Paff! Jag vet att mina känslosvall har med PMS att göra också, men boy vad jag pendlade i känslor förra veckan. Typ döglad ena stunden och döledsen den andra. Det kändes som att så mycket stod på spel, och det är alltid svårt de där situationerna när en själv inte har någon kontroll. Och det spelar ingen roll att en blir äldre; när det är något som är viktigt för oss är insatsen våra känslor. Bryr vi oss om resultatet känner vi saker. Så enkelt är det. Några av oss gick ut och käkade lunch tillsammans och pratade igenom veckan. Det släppte på en väldans massa känslor och det är verkligen så intressant att lära känna människor som har samma passion för hälsa och träning.

20140721-075337-28417146.jpg20140721-075337-28417239.jpg

Jag tog sedan helgen till att ha lite sedvanlig semester. Det har ju inte blivit så mycket av den varan för mig eftersom jag till största del tillbringar mina dagar i skolan, på gymmet eller i den lilla lägenheten. Det där med att tillbringa tid i solen har inte riktigt blivit särskilt mycket av. Men det är okej, för det finns ju en mening med allt det här. Efter den gemensamma lunchen satte jag mig på torget med en islatte och tittade på människor innan jag mötte upp mitt sällskap för helgen. Och jag skulle vilja säga att det har varit en fantastisk helg på alla sätt. Jag har skrattat hela helgen, och skapat så fina minnen att plocka fram när den kalla vintern kommer. Vi har sprungit backintervaller, gått långa promenader för att upptäcka vackra Borås, simmat i simbassäng, solat i naturskön park, firat med skumpa och ätit gott. Som semester.

20140721-074751-28071237.jpg 20140721-074701-28021020.jpg 20140721-074703-28023380.jpg 20140721-074702-28022180.jpg20140721-082030-30030265.jpg 20140721-074702-28022731.jpg

Kommentera

