Semesterhelg deluxe

God morgon raringar!

Den här helgen har jag varit på minisemester med vänner. Jag blev medbjuden till en sommarstuga precis vid havet utanför Gamleby här i Småland och det har varit helt fantastiskt. Vi har ätit gott och firat framgång och solat och badat och suttit uppe och pratat sent på kvällarna. Efter min hektiska tid i Borås var det precis vad jag behövde. En helg i goda vänners lag. Att få vara sig själv helt och fullt. Att skratta med hjärtat. Jag somnade helt utslagen tidigt igår och lät någon annan ta hand om tvätt och hem – insåg jag när jag vaknade idag 11 timmars sömn. Hej trött tjej!

Idag börjar min sista semestervecka innan jobbet drar igång igen. Jag har ingen jobbångest. Tvärtom. Jag ser mycket fram emot att börja jobba den här hösten. Det är mycket spännande som är på gång på Vimmerby Gymnasium och jag tror att vi är många som är laddade efter sommarlovet. Redo att röra om i grytan. Jag visste redan innan sommarlovet drog igång att det inte skulle bli så många lata dagar för min del eftersom jag valde att gå min utbildning under sommarlovet, men så klart – lite längre sommarlov skulle aldrig skada. Jag njuter, njuter, njuter av den här sista veckan så mycket det bara går och det är trots allt enbart fem veckor kvar till vi åker till Santorini. Jag har verkligen något att se fram emot,och det känns så himla härligt!

20140804-090747-32867191.jpg

Min vän Ylva är en fantastisk illustratör (några kanske minns att jag gjort en del samarbeten med henne?!). Hon har äntligen kommit igång med ett Instagramkonto där ni kan följa henne på miss_ylva. Jag utlovar stor igenkänning och många skratt.

20140804-090743-32863697.jpg 20140804-090744-32864564.jpg

20140804-090744-32864465.jpg

Tack käraste vänner för en underbar helg. Det här lever jag på i många månader! ❤

Kommentera

