Jag mår så satans bra just nu och jag tänker liksom njuta av det

Den kreativa ådran i mig har sannerligen vaknat till liv. Just nu får jag mer eller mindre gå omkring med anteckningsblock och penna i handen för att inte missa att skriva ner någon av alla tankar som snurrar i huvudet. I natt hade jag tusen roliga idéer att sysselsätta mig med när stormen höll mig vaken. Hur många jag kommer ihåg idag? Typ ingen. Därför tänkte jag ta det där gamla rådet en kan ha fått från någon klok person genom åren att ha med block och penna vid sängen.

20140806-082144-30104552.jpg

Jag har rotat fram allt som inspirerar mig i det här hemmet. Böcker, bilder, utbildningsmaterial – you name it. Jag är precis som Johanna: galen i att planera. Älskar, älskar, älskar det! Därför kan jag erkänna att min semester är slut nu. Jag börjar jobba på måndag, men resten av den här veckan arbetar jag med nya hemsidan, upplägg av företag och planerar och strukturerar. Träffar människor. Jag har ingenting emot det, tvärtom. De kommande veckorna har jag två, för mig, viktiga uppdrag. Dels ska jag föreläsa för samtliga årskurser under introduktionsveckan om motivation och målsättning. En egoboost, men också en stor utmaning. Jag har aldrig tidigare föreläst för så många människor, men en fin första chans att öva, öva, öva inför framtiden. Väldigt tacksam för den möjligheten faktiskt. Utöver det har jag också det spännande arbetet att coacha ett par klienter. Vi kan kalla dem komma igång-klienter och ni ska givetvis få hänga med på vägen. Jag efterfrågade människor som var intresserade av gratis coachning i sex veckor och motiveringarna bokstavligen trillade in på Facebook. Att välja ut ett par var sannerligen inte en enkel match, men samtidigt roligt att så många visade intresse.

När det kommer till mig själv och min egen planering har jag en drös med mål att sätta tänderna i. Både rent personliga mål men också mål som är mer jobbrelaterade. Främst vet jag att jag behöver ha målet att bromsa den här hösten. Jag gasar ju gärna lite för fort och risken är att jag tröttar ut mig själv och människorna i min omgivning. Jag ska våga ta en sak i taget. Jag ska våga att stå stadigt och inte ryckas med för snabbt av allt det nya som händer. För går jag all in vet jag likaväl som ni gör att jag ligger som en våt pöl vid årsskiftet och känner att varken mitt lärarjobb, träningen, bloggen eller mitt ”andra” jobb är roligt. Det är det sista jag vill. Därför bromsar jag och skyndar långsamt. Rom byggdes inte på en dag och heller inte mina framtidsplaner. Jag behöver känna in allt det här nya. Bestämma mig vad jag vill. Men, jag mår så satans bra just nu och jag tänker liksom njuta av det. För lika lätt som jag triggas av att utvecklas i min yrkesroll vet jag att jag lätt pressar för fort fram i mina relationer. Jag har troligen skrämt en och en annan man på vägen i mitt sätt att storma genom livet. Den här mannen, den här personen som får mig att skratta varje dag, vill jag inte skrämma bort. Jag vill inte stressa livet. Jag vill uppleva det, tillsammans med honom, och känna in all den här lyckan jag fylls med just nu.

One thought on “Jag mår så satans bra just nu och jag tänker liksom njuta av det

Kommentera

