Morgonpigg

Jag börjar bli pigg på morgonen igen. Idag vaknade jag innan klockan och njöt av den där lilla stunden när en får vakna till innan det är dags att kliva upp. Jag har laddat med frukost för att alldeles snart bege mig till gymmet. Kaffe, kokosmjölksyoghurt och färska dadlar för lite extra energi.  Prima ballerina.

IMG_9296

Igår fick jag veta att jag kom in på den högskoleutbildning som jag sökt till hösten: hälsocoachprogrammet genom Högskolan i Skövde. Jag sökte främst för att se om jag kom in, för att se vilka betyg jag eventuellt behöver komplettera under året. Så kom jag in, kul ju! Jag kan dock inte tacka ja till utbildningen i höst. Alltså givetvis inte. Även om utbildningen är på distans har jag alldeles för många bollar i luften just nu. Och som jag skrev igår: jag tänker njuta av att må bra just nu. Jag tänker njuta av att jag har flow. Jag tänker som så att jag håller ögonen öppna för fristående kurser under året, och söker utbildningen igen om ett år. Kommer jag in även då är det meningen att jag ska börja plugga igen. Det känns som en ganska bra plan och ett schysst mål att ha med det kommande året.

Ps. Det ryktas om att Cillas brev från 2013 till Cilla 2014 kommer att dyka upp inom kort. Stay tuned.

Kommentera

