Pippi på kokos

Jag har fått pippi på kokos. Just nu vill jag att allt jag använder ska dofta kokos – allt! Häromdagen fick jag hem shampo och balsam från Dr Organic och jag bara älskar dem. Jag har under året provat en mängd ekologiska varianter för hud och hår. De flesta hissar jag, medan andra har varit sådär. En del schampo löddrar inte så mycket och gör mitt ganska slitna hår mycket tovigt. Vad jag framför allt har märkt av sedan jag började använda naturliga produkter till håret är att det har växt så himla mycket fortare. Mitt hår växer sakta, alltså väldigt sakta, och dessutom har det alltid varit slitet och frissigt. Säkerligen för att jag slingade håret när jag var ljusare. Det är inte så att mitt hår har börjat växa i en väldans fart, men jag märker stor skillnad. Framför allt märker jag skillnad i kvalitet. Det är mycket lenare och glansigare.

En av mina strategier var tidigare att utesluta schampo och bara använda balsam, men håret mådde i längden inte så bra av det. Därför har jag istället mer och mer gått över till att använda ekologiska och så naturliga produkter som möjligt. Det känns schysst mot både kroppen och miljön. Igår klickade jag dessutom hem produkter för ansikte från Maria Åkerberg som jag har läst mycket om. Det ska bli spännande att testa, jag återkommer med recension.

IMG_9343

One thought on “Pippi på kokos

  1. Gillar också Dr Organics produkter, har köpt deras Arganschampo. Dock upplever jag att håret blir lite tungt & lätt fett av det, men älskar doften & deras duschkräm är super. Lika bodylotion (Aloe Vera) har jag köpt flera gånger.
    🙂

Kommentera

