Boy, en ångrar aldrig ett träningspass!

En del dagar skjuter en på träningen så mycket det bara går. Inte för att man inte vill träna, utan av någon annan anledning. Kanske lathet, kanske bara något helt annat. Tid är ju något en ofta skyller på. Min dag har varit intensiv, från början till slut. Vi har styrt och donat hemma och det känns riktigt fint att så mycket faktiskt blev gjort. Förrådet är rensat, lägenheten är storstädad och jag har skapat struktur bland mina jobbsaker. Alltså det går faktiskt att bli stolt för mindre när en i grund och botten är lite slarvig av sig. Vilken ordningsmaja jag har blivit då. På mammamiddagen serverades det Pulled Beef och äntligen, äntligen fick jag uppleva vad alla har tjatat om under den här hypen med pulled beef, pork och chicken. Men jag förstår ju nu vad alla jiddrar om, det var helt galet gott. I helgen är det jag som tar och slänger ihop en Pulled Chicken. Nå väl. Hela dagen har jag gått och sugit på karamellen; att träna eller inte? Jag har varit sugen på samma gång som jag varit osugen. Kroppen är öm efter veckans tuffa träning och ibland har det känts som att äsch, en annan dag. Klockan blev så mycket som åtta ikväll innan jag kom iväg. Och det mest för att jag verkligen kände att jag ville belöna min kropp efter allt städande och donande och fixande. Och boy, en ångrar aldrig ett träningspass!

Jag sprang intervaller och idag var det som om energin aldrig tog slut. Jag använder min pulsklocka väldigt effektivt för tillfället och eggas verkligen av hur pulsen stiger ju hårdare jag jobbar. Jag ökade hastigheten på löpbandet mer än vanligt och orkade hålla ut riktigt bra. Det var en sådan dag när ben och huvud samarbetade. Jag märker också att min löpteknik har blivit bättre på sista tiden – dels för att jag bättre fokuserar på tekniken och hur jag håller upp min kropp men dels också för att jag har blivit lättare. Det gör skillnad i löpsteget att springa med en lättare kropp, det går inte att komma ifrån. Dagens pass kan sammanfattas som veckans bästa pass. Och det är en sådan grym känsla när det pass en drar sig för att genomföra blir veckan höjdpunkt. Jag dansade mig hem från gymmet och kände mig som en miljon svettiga kronor. Nöjd med min insats. Stolt över min starka kropp. Tacksam över mitt järnpsyke. I morgon vilar jag och laddar om för en ny, grym träningsvecka.

Cecilia Stålhandske

En miljon svettiga kronor – egoboost deluxe!

Kommentera

