Vardagspusslet 2.0

Att börja jobba igen efter semestern var verkligen roligt men det har också tagit mycket tid. Helt plötsligt är det så många saker som ska klaffa för att vardagspusslet ska gå ihop. Jag gillar det, vardagspusslet, men det tar alltid lite tid att komma in i det efter längre ledighet. Dessutom har jag inte bara mig själv att tänka på längre. Vi är två som ska få arbetstider och middag och träningspass att gå ihop och hitta balansen i tillvaron med jobb, tid för varandra och annat socialt umgänge. Det är faktiskt inte alltid så himla enkelt. Därför har jag ägnat mig helhjärtat åt att vara tillbaka på jobbet, att träna och förbereda inför föreläsningarna jag ska hålla om motivation nästa vecka. Det är ett jättespännande uppdrag jag har fått, men det tar otroligt mycket tid att sätta ihop en föreläsning som förhoppningsvis är både inspirerande, givande och rolig för de som lyssnar. Allvar och humor är inte alltid lätt att få till så där på beställning även om jag är en ganska fräsig tjej. Går allting som det ska kommer ni som bor i Vimmerby med omnejd kunna ta del av inspirationsföreläsningar senare i höst, men jag skulle redan ni vilja ha lite förslag och tankar på sådant ni vill lyssna till: motivation, målsättning, hälsa, träning – you name it. Era tankar är mycket värdefulla för mig. Kommentera det här inlägget eller maila mig på cecilia.stalhandske@hotmail.com.

Nå väl. Den första jobbveckan passerade snabbt och idag är det organisation som står på schemat. Jag ska röja upp i förrådet och göra mig av med en massa saker jag inte orkade ta tag i när jag hastig blev singel i början på hösten förra året. En del kan jag skänka till bättre behövande och en del är bara skräp. Idag är dagen jag orkar ta tag i det och det ska bli så skönt att få det i ordning. Utöver det behöver jag styra upp förvaring i lägenheten och göra bättre plats för allt som har med skola, blogg och företag att göra. Jag vet inte hur det är med er, men jag blir mycket mer organiserad (läs mindre slarvig) om jag vet att det finns en plats där allting ska förvaras. Annars sprider jag ut lite här och var och när jag väl behöver sakerna har jag ingen aning om var allting finns. Det blir vara ineffektivt och rörigt. Ja, utöver det vankas det mammamiddag i Törnrosdalen, ett träningspass och dessutom är vi hundvakt. Som ni hör; vardagspussel 2.0 börjar den hör hösten. Det är någonting som säger att 2014 levererar den bästa hösten hittills. Stay tuned.

IMG_9402

 

 

 

Kommentera

