Chiapudding med mango

Jag tycker att chiapuddingen är en sådan bra frukost för att en tillreder den kvällen innan. För mig sparar det tid på morgonen att kunna öppna kylskåpet och voíla  – frukost! Att chiafrön innehåller en massa schyssta grejer för kroppen är givetvis också en anledning till att jag tycker att det är en bra frukost.

IMG_9437

DU BEHÖVER:

2 msk chiafrön 
1 tsk vaniljpulver
1-2 tsk macapulver
kanel och kardemumma efter smak (jag gillar mycket!)
1½-2 dl mandelmjölk

Blanda samman i en skål och rör om ordentligt så att alla frön blir blöta. Massan kommer att stå och gotta till sig över natten. Macapulvret ger puddingen en touch av kolasmak, gillar! Jag vet att en del tycker att det smakar lite märkligt så där får en testa sig fram. Toppa med mango, gojibär och lite kokos. God frukost!

 

Kommentera

